וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע וספלון הגיעו להסדר משפטי בנוגע לטבליות הפרוביג'יל אשר נמכרו מתחילת השנה ב-365 מיליון דולר

עומרי כהן

9.12.2005 / 17:03

ההסדר מקצר את תקופת הפטנט על התרופה ב-3 שנים ל-2011, אולם טבע עשויה להשיק אותה עוד קודם לכן, אם תושק גירסה גנרית אחרת; ספלון גם תרכוש מטבע חומרי גלם ותשלם תמלוגים בגין ידע



טבע ו-Cephalon הגיעו להסדר משפטי ביניהן בנוגע לטבליות ה-Provigil, אשר מיועדות לטיפול בהפרעות שינה ועייפות כרונית. שתי החברות הודיעו היום, כי הגיעו להסכם בנוגע לתביעות שהגישה ספלון בארה"ב ובבריטניה, בטענה שהגירסה הגנרית של טבע לפרוביג'יל, המכונה Modafinil, מפירה את הפטנט על התרופה, שתקף לדבריה עד אוקטובר 2014 (או חצי שנה מאוחר יותר בהתאם לנתונים נוספים שסופקו לרשויות בארה"ב). בעקבות ההסדר תבטל ספלון את שתי התביעות כנגד טבע.



הפרוביג'יל היא תרופת הדגל של ספלון ובתשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו מכירותיה בעולם כולו ב-21.8% ל-364.5 מיליון דולר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בארה"ב לבדה נמכרה התרופה ב-338.5 מיליון דולר - גידול של 22.6% בהשוואה לאשתקד.



במסגרת ההסכם, העניקה ספלון לטבע אישור לא בלעדי לשווק את התרופה בארה"ב רק החל מאוקטובר 2011 או אף חצי שנה מאוחר יותר, בהתאם למחקר רפואי שהוגש לרשויות בארה"ב. ברחבי העולם כולו תוכל טבע לשווק את התרופה החל מאוקטובר 2012. אולם טבע עשויה להתחיל בשיווק התרופה עוד קודם לכן, אם תושק במדינה כלשהי גרסה גנרית אחרת של הפרוביג'יל.



שלוש חברות נוספות נתבעו בעבר על ידי ספלון בגין הפרת הפטנט על הפרוביג'יל: אגיס הישראלית אשר נמכרה לפריגו, מיילן האמריקאית ורנבקסי ההודית. פריגו הודיעה לפני מספר חודשים כי בכוונתה להשיק גירסה גנרית לתרופה כבר ביולי 2006. ההשקה תיעשה לאחר פקיעת אחד הפטנטים על התרופה, ותוך סיכון של תביעה בטענה להפרת פטנט אחר. אם תשיק פריגו בשנה הבאה את התרופה בארה"ב, צפויה גם טבע לעשות כן.



בנוסף, הסכימו שתי החברות כי טבע תעניק לספלון באופן מיידי רשיון לא בלעדי לשימוש במידע שברשותה, הנוגע לנוסחת המודיפיניל, לייצור התרופה ולפיתוחה. זאת, בתמורה לתמלוגים שתשלם ספלון לטבע. ספלון גם הסכימה לרכוש מטבע חלק מהחומרים אשר מרכיבים את התרופה.



עם זאת, תנאי החוזה המלאים נותרו עדיין חסויים והם נדרשים עדיין לאישור ועדת הסחר הפדרלית של הממשל בוושינגטון. גם את התנאים הכספיים לא סיפקו שתי החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully