וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הצמיגים פיירסטון מואשמת בניצול ילדים והעסקת עובדים ב"תנאי עבדות" במטעי גומי בליבריה

נמרוד הלפרן

9.12.2005 / 18:30

עובדי החברה במדינה נאלצים לעבוד 20 שעות ביממה עבור 3.19 דולרים ליום, נטען בתביעה שהגישה בארה"ב קרן זכויות העבודה הבינ"ל



יצרנית הצמיגים פיירסטון, החטיבה האמריקאית של חברת ברידג'סטון היפאנית, מואשמת בניצול ילדים והעסקת עובדים ב"תנאי עבדות" במטעי גומי בליבריה.



קרן זכויות העבודה הבינ"ל (ILRF) הגישה תביעה בבית משפט מחוזי בקליפורניה נגד החברה בגין העסקתם של אלפי עובדים, ובכלל זה קטינים, בתנאים שהוגדרו על ידה כתנאי עבדות במטעי גומי בליבריה.



פיירסטון, הפועלת בליבריה מאז שנות ה-20 של המאה הקודמת, מואשמת בתביעה בכך שלפחות 4,000 מתוך 6,000 עובדי המטעים שלה במדינה מועסקים בתנאים בלתי אנושיים תוך חשיפתם לחומרי הדברה רעילים.



בתביעה שהגישה ILRF נטען כי עובדי פיירסטון בליבריה נאלצים להתגורר בתנאי צפיפות קשים, ללא חשמל או מים זורמים. יתר על כן, אלפים מעובדי המטעים אינם מסוגלים לעמוד במכסה של 450 פאונד של לייטקס ליום שנקבעה להן על ידי החברה, ועל כן נאלצים לגייס את ילדיהם לעבודה או לחילופין להגיע לפת לחם. שכר העובדים עומד על 3.19 דולרים ליום עבודה בן 20 שעות, ועובדים אשר מתלוננים על תנאי העסקתם - מפוטרים, נאמר בתביעה.



"מרבית עובדי המטעים נתונים לחסדי פיירסטון בכל התחומים החל ממזון דרך שירותי בריאות וכלה בחינוך. איום הגירוש וההרעבה מרחף מעליהם אם הם מעלים אפילו תלונות קטנות, והחברה מנצלת היטב מצב זה כדי לנצל את העובדים מאז שנת 1926", נכתב בתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully