וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפ ג'ברה, השותף של הישראלי נועם גוטסמן בקרן הגידור GLG, עוזב את הקרן בשל חקירת רשויות הרגולציה נגדו

סוכנויות הידיעות

9.12.2005 / 23:08

החקירה נגד ג'אבר, הנערכת על ידי רגולטורים בבריטניה, צרפת וספרד, בוחנת האם עשה שימוש לא נאות במידע פנימי בעסקות אג"ח שביצע עבור GLG - שהיא קרן הגידור הגדולה באירופה



פיליפ ג'ברה, שותפו של הישראלי נועם גוטסמן בקרן GLG פרטנרס, קרן הגידור הגדולה באירופה, מתכוון לצאת לחופשה ללא תשלום מהקרן בשל חקירה שמנהלת נגדו רשות ני"ע בבריטניה (FSA). כך דיווח העיתון העיתון הבריטי "טלגרף".



לדברי מקור ברשויות הרגולציה בבריטניה, צפוי ג'ברה, הנתון זה חודשים לחקירת ה-FSA, "להקדיש כעת את מלוא זמנו להתמודדות עם הסוגיות המשפטיות הקשורות לחקירה נגדו".



ג'ברה משמש הן כשותף והן כאחד מסוחריה הנחשבים ביותר של GLG, עם נכסים בשווי של יותר מ-11 מיליארד דולר.



רשויות הרגולציה באירופה עורכות זה שנה חקירה מקיפה כנגד GLG, תוך התמקדות בפעילויותיו של ג'ברה. החקירה, הנערכת על ידי רגולטורים בבריטניה, צרפת וספרד, בוחנת האם ג'ברה עשה שימוש לא נאות במידע פנימי בעסקות אג"ח שביצע עבור הקרן.



ג'ברה, בן ה-45, סירב להגיב על דבר החקירה, ואמר לפני כחודש לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי "כל אותן האשמות, בין אם הן נכונות או שקריות, הן פרטיות". ג'ברה הצטרף ל-GLG בשנת 1997. בין השנים 1998-2004 הניבה הקרן שעליה הוא אחראי, קרן GLG מרקט נטורל, תשואה של 23.1% אחרי עמלות. עם זאת, רבים מלקוחות GLG גילו אי נחת על רקע החקירה, מה גם שתוצאותיה של הקרן שעליה מופקד ג'ברה פחות טובות משהיו.



ג'ברה, אשר נחשב לאחד ממנהלי קרנות הגידור המפורסמים ביותר בבריטניה, נחוש בדעתו "להתמודד ולסגור" את החקירה שמנהלת נגדו ה-FSA, אמרו ידידו ל"טלגרף". ב-GLG מקווים כי החופשה שייטול ג'ברה המקרן, תאפשר לו לנקות את שמו ותסייע לקרן לשקם את מעמדה מול קרנות מתחרות - אשר נפגע מאז נפתחה החקירה נדה.



GLG נוסדה בשנת 1995 כחטיבה בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס והפכה עצמאית ב-2000. גוטסמן, בן 44, מכהן כאחד מארבעת המנכ"לים שלה. לפני שהקים את החברה עבד גוטסמן בבנק ההשקעות גולדמן סאקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully