וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב - מחק העליות שרשם השבוע; יצרנית השבבים AMD עלתה 5%

TheMarker

9.12.2005 / 23:16

התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ל-4.537%; ריסרץ' אין מושן, יצרנית בלאקברי, עלתה 5% בשל הערכות כי תיישב תביעת פטנט נגדה; סאן מיקרוסיסטמס השלימה עלייה דו-יומית של 8%



בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית לאחר שמחיר הנפט הגולמי שב וירד מתחת לרף ה-60 דולר לחבית. מניות השבבים והחומרה הובילו את העליות במגזר הטכנולוגיה. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, ומחק את העליות שרשם במהלך השבוע, בעקבות עלייה חדה מצהפוי של מדד בטחון הצרכנים בארה"ב. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.073% לרמה של 4.537%.



מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן עלה בדצמבר זה החודש השני ברציפות על רקע ירידת מחירי הדלק. המדד עלה בתחילת דצמבר לרמה של 88.7, לעומת 81.6 בנובמבר. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים שצפו כי המדד יעלה לרמה של 85.



מחיר הנפט בניו יורק שב וירד היום על רקע סימנים לכך שהמלאי הקיים בארה"ב מספיק כדי לעמוד בביקוש הצפוי במהלך החורף. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 59.50 דולר לחבית, ירידה של 1.16 דולר או 1.9%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר כבר הגיע מחיר החוזים לרמה של 61.5 דולר לחבית - רמתו הגבוה ביותר מזה חמישה שבועות. בסיכום שבועי עלה מחיר הנפט ב-0.3%.



מחיר הזהב בניו יורק נסגר מעל ל-530 דולר לאונקיה, והשלים יום שביעי ברציפות של עליות. זאת, על רקע ביקוש מוגבר למתכת היקרה מצד סוחרים ביפאן, כמו גם הערכות כי בנקים מרכזיים בעולם וקרנות מזרימים ביקושים לזהב, בניסיון לגדר סיכונים מפני התגברות האינפלציה בארצותיהם. העלייה במחיר הזהב מיוחסת גם לביקוש ממשי למתכות אלו במדינות דוגמת סין והודו. החוזים על הזהב למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 530.2 דולר לאונקיה - עלייה של 7.5 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מדובר במחיר הסגירה הגבוה ביותר של החוזים הקובעים מאז אפריל 1981. במהלך המסחר כבר הגיע מחיר החוזים לרמה של 534.4 דולר לאונקיה. מחיר הזהב עלה השבוע ב-4.6% או 23 דולר.



אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, צימצמה את טווח תחזית ההכנסות לרבעון הנוכחי, במסגרת העדכון החצי רבעוני שלה לאחר סגירת המסחר אתמול. אינטל צופה כעת כי הכנסותיה ברבעון הרביעי יהיו בטווח של 10.6-10.4 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת מחודש אוקטובר, לפיה הכנסותיה ברבעון יהיו בטווח של 10.8-10.2 מיליארד דולר. ענקית השבבים גם צימצמה את טווח תחזית שולי הרווח הגולמי לרבעון הנוכחי, אולם מרכז טווח התחזית נותר ללא שינוי ברמה של 63%. מניית אינטל עלתה 1.5%. מתחרתה העיקרית של אינטל, איי.אם.די (סימול AMD) עלתה בקרוב ל-5%.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר החומרה. יצרנית שרתים והתוכנה סאן מיקרוסיסטמס (סימול SUNW), אשר השיקה ביום שלישי קו מוצרי שרתים חדש, עלתה ב-4% והשלימה עלייה דו-יומית של קרוב ל-8%. חברת ריסרץ' אין מושן (סימול RIMM), המייצרת את מכשיר כף היד האלחוטי בלאקברי, עלתה ב-5.3% על רקע הערכות כי החברה לא תיאלץ לסגור את שירות בלאקברי, לאחר שהודיעה על מגעים עם חברת NTL ליישוב תביעה שהאחרונה הגישה נגדה בגין הפרת זכויות פטנט. עוד בלטה במגזר ענקית המחשוב איי.בי.אם (סימול IBM) אשר איבדה 0.6% לאחר שהבנק ההשקעות UBS הוריד את המלצתו למניה מ"קנייה" ל"נייטרלי".



יצרנית התרופות אלי לילי (סימול LLY) העריכה היום כי רווחיה בשנת 2006 יהיו גבוהים מתחזיות האנליסטים בוול סטריט הודות למכירות מוגברות של כמה מתרופותיה החדשות. החברה צופה לרשום רווח נקי למניה של 3.1-3.2 דולר, זינוק של 63% לעומת רווח של 1.9-1.96 דולרים למניה השנה. תחזית האנליסטים היא כי החברה תרשום רווח של 3.08 דולרים למניה בשנת 2006. מניית אלי לילי עלתה ב-2.2%.



מחקר קליני שנערך בשנת 2000 במימון יצרנית התרופות האמריקאית מרק (סימול MRK) התעלם משלושה מטופלים אשר סבלו מהתקפי לב בעקבות משכך הכאבים ויוקס. כך עולה ממאמר המערכת של הגיליון האחרון של כתב העת הרפואי "ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין". עורכי המחקר אף העלימו נתונים קליניים נוספים בטרם פירסמו את המאמר בשנת 2000 בכתב העת היוקרתי. הממצאים מעלים שאלות לגבי אמיתות הנתונים שנכללו במחקר שמימנה מרק, נכתב במאמר המערכת שפורסם בג'ורנל. מניית מרק ירדה ב-1.9%.



פאראמונט פיקצ'רס, חטיבת הסרטים של ענקית המדיה ויאקום (סימול VIAB), מתכננת להגיש הצעת רכש לאולפני הסרטים דרימוורקס, אשר כבר מנהלים שיחות עם חטיבת NBC יוניברסל של ג'נרל אלקטריק (סימול GE). כך דיווח היום "וול סטריט ג'ורנל". מניית ג'נרל אלקטריק עלתה 0.5%.



חברת הטלפון האמריקאית אולטל (סימול AT) תצא מעסקי תקשורת הקווים הנייחים בעסקה המוערכת ב-9.1 מיליארד דולר כדי להתמקד בתחום הטלפונים הניידים. אולטל אמרה בהודעה כי תפריד את חטיבת הקווים הנייחים ותמזג אותה עם חברת ואלור קומיוניקיישנס (סימול VCG). בעלי המניות של אולטל יחזיקו ב-85% מהחברה החדשה ובעלי המניות של ואלור יחזיקו בשאר. מניית אולטל עלתה ב-1.7%.



ענקית משחקי הווידיאו אלקטרוניק ארטס (סימול ERTS) חתמה על הסכם לרכישת ספקית המשחקים לסלולר JAMDAT Mobile (סימול JMDT) תמורת כ-680 מיליון דולר. שתי החברות מסרו כי הן מתכננות להוציא יחדיו למעלה מ-50 משחקים לטלפונים ניידים ב-12 החודשים הראשונים שלאחר השלמת הרכישה. מניית JAMDAT זינקה ב-19%; מניית אלקטרוניק ארטס ירדה 1.2%.



ג'נרל מוטורס (סימול GM), יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, עלתה ב-4.3% לאחר שאתמול ירדה ביותר מ-4%. שלשום הודתה ענקית הרכב לראשונה באופן רשמי כי מתקיימים מגעים עם המשקיע המיליארדר קירק קרקוריאן לגבי אפשרות שיקבל מושב במועצת המנהלים של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully