וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנפט ירד כ-2% והמדדים שבו לעלות

עומרי כהן

9.12.2005 / 23:32

סינרון בשיא חדש - עלתה ב-0.5%; צ'ק פוינט השלימה ירידה שבועית של כ-6%; הנפט מתחת ל-60 דולר לחבית; נאסד"ק עלה 0.5%

ירידה של 2.1% במחירי הנפט הגולמי אל מתחת לרמה של 60 דולר לחבית, ועלייה גבוהה מהצפוי באמון הצרכנים בארה"ב, סייעו הערב למדדי המניות בוול סטריט לחזור ולצבור גובה בסיומו של שבוע המסחר, לאחר יומיים של ירידות בשווקים.

מדד נאסד"ק עלה ב-0.5% ל-2,256 נקודות, אולם איבד בסיכום שבועי 0.7% מערכו לאחר שבעה שבועות רצופים של עליות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.2% ל-10,778 נקודות אולם בשבוע כולו ירד ב-0.9% והשלים שבוע שני ברציפות של ירידות. זאת, לאחר רצף של חמישה שבועות חיוביים.

מזג האוויר הקר בצפון מזרח ארה"ב והציפייה לביקושים גבוהים לנפט לחימום, העלו השבוע את מחירו של הזהב השחור אל מעבר לרמה של 60 דולר לחבית. אולם היום ירד מחירו של הנפט הגולמי ב-1.27 דולרים ל-59.39 דולר לחבית וחתם את השבוע עם עלייה שולית של 0.1% בלבד, לקראת פגישת שרי אופ"ק ביום שני הקרוב.

בגזרה המקרו כלכלית פירסמה היום אוניברסיטת מישיגן נתונים טובים מהצפוי על מצב אמון הצרכנים בארה"ב בחודש דצמבר. על פי הנתונים עלה מדד אמון הצרכנים מאז חופשת חג ההודיה ב-7.1 נקודות ל-88.7 נקודות, בהמשך לעלייה של 1.7 נקודות במחצית השניה של נובמבר. בוול סטריט ציפו בממוצע לעלייה מתונה יותר של 4.4 נקודות.

מנגד, דווח כי באוקטובר גדלו המלאים הסיטונאיים בארה"ב בשיעור מתון מהצפוי של 0.2%, לאחר עלייה חדה יותר של 0.6% שנרשמה בספטמבר. בוול סטריט ציפו בממוצע לגידול של 0.5% בהיקף המלאים.

בקרב המניות הישראליות, טבע המשיכה לספק חדשות טובות למשקיעים ומנייתה שוברת השיאים, זה היום הרביעי ברציפות. אתמול היתה זאת חברת התרופות היפאנית איסאי, אשר הודיעה כי טבע תוקפת את הפטנט שלה על תרופת Aricept, שמיועדת לטיפול במחלת האלצהיימר. איסאי הגישה תביעה נגד טבע בבית המשפט המחוזי בניו ג'רזי בטענה להפרת פטנט על התרופה, אשר מכירותיה בעולם הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר בשנה שהסתיימה במארס 2005, וצפויות לצמוח ב-15% עד מארס 2006.

היום דיווחו טבע וחברת ספלון על הסדר משפטי ביניהן, בנוגע לטבליות הפרוביג'יל לטיפול בעייפות כרונית, אשר נמכרו מתחילת השנה ב-365 מיליון דולר - גידול של כ-22% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההסדר קיצר את תוקף הפטנט על התרופה ב-3 שנים ל-2011, אולם טבע עשויה להשיק אותה עוד קודם לכן, אם תושק גירסה גנרית אחרת. במקביל, תרכוש ספלון מטבע חומרי גלם לייצור התרופה ותשלם לה גם תמלוגים על שימוש בידע לייצורה ופיתוחה.

בנוסף, קיבלה טבע אישור לשווק בארה"ב גירסה גנרית לטבליות אנטיביוטיות של בריסטול מאיירס עם היקף מכירות שנתי של כ-230 מיליון דולר. בנק אוף אמריקה הותיר לטבע המלצת "נייטרלי" אולם העלה את מחיר היעד למניה מ-36.5 ל-45 דולר על רקע הראלי האחרון. טבע הגיבה לאירועים בעלייה של 1.4% לשיא של 44.5 דולר והשלימה עלייה שבועית של 5.7%.

שלשום חתכה חברת המחקר אמריקן טכנולוג'י ריסרץ' את ההמלצה לטבע מ"קנייה" ל"החזק", לאחר שהמניה חלפה על פני מחיר היעד שהעניקו לה שם – 41 דולר.

מספר המניות שמכרה נייס בהנפקה השלישית שלה בוול סטריט היה גבוה מהמתוכנן. לפני כחודש הודיעה נייס כי בכוונתה למכור רק 3.5 מיליון מניות עם אופציה ל-525 אלף מניות נוספות, כך שהמכירה הנוספת אמש והגדלת האופציה, מצביעים כנראה על ביקוש גבוה שנרשם בשוק למניות נייס.

גם מניית סינרון, המייצרת מכשור רפואי לטיפולים אסתטיים, המשיכה לשבור שיאים, זה היום השלישי ברציפות. סינרון עלתה עוד 0.5% לשיא של 44.8 דולר, המשקף לחברה מיקנעם שווי של כ-1.12 מיליארד דולר.

מנגד, איבדה צ'ק פוינט עוד 2.4% ל-20.7 דולר והשלימה ירידה שבועית של כ-6%.

אוסקר גרוס החל לסקר היום את נס טכנולוגיות בהמלצת "קנייה" וצירף למניה מחיר יעד של 13 דולר. באוסקר גרוס ציינו, כי נס היא חברת שירותי ה-IT הגדולה בישראל, אשר נהנית גם מנוכחות חזקה בהודו ובמזרח אירופה. להערכתם, מהווה נס הזדמנות השקעה אטרקטיווית עם חשיפה לתעשיית שירותי המחשוב בקבלנות משנה. מניית נס עלתה בתגובה ב-0.1% ל-10 דולרים.

נייס נותרה ללא שינוי ב-46.7 דולר, לאחר שהשלימה אמש גיוס של 185 מיליון דולר בהנפקה של 4 מיליון מניות לציבור. נייס מכרה את המניות במחיר של 46.25 דולר למניה - נמוך ב-1% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בנאסד"ק. במקביל, העניקה נייס לחתמים אופציה לרכוש ממנה עד 600 אלף מניות נוספות במחיר ההנפקה. מימוש האופציה במלואה יגדיל את היקף הגיוס בכ-28 מיליון דולר לכ-213 מיליון דולר.

מספר המניות שמכרה נייס בהנפקה השלישית שלה בוול סטריט היה גבוה מהמתוכנן. לפני כחודש הודיעה נייס כי בכוונתה למכור רק 3.5 מיליון מניות עם אופציה ל-525 אלף מניות נוספות, כך שהמכירה הנוספת אמש והגדלת האופציה, מצביעים כנראה על ביקוש גבוה שנרשם בשוק למניות נייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully