וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת אלי לנדאו מסתעפת: חוקרי יאח"ה החרימו מסמכים בחברת הפחם

גיא לשם

11.12.2005 / 6:54

כך נודע ל-TheMarker; יאח"ה חוקרת חשד לכאורה שיו"ר חברת החשמל לשעבר התערב לטובת האחים עופר במכרז להובלת פחם בעבור החברה



התפתחות בפרשת המכרז להובלת הפחם של חברת החשמל: ל-TheMarker נודע כי בשבוע שעבר תפסו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה מסמכים הקשורים למכרז להובלת פחם שפירסמה חברת החשמל. החקירה עוסקת בקשריו של יו"ר חברת החשמל לשעבר, אלי לנדאו, עם האחים סמי ויולי עופר, ובחשדות לכאורה לניהול בלתי תקין של מכרזים הקשורים לחברת החשמל ולחברות שבבעלותה, ובהן חברת הפחם.



בעקבות שורה של תחקירים בעיתונות, שבהם תואר כיצד זכו חבריו ומקורביו של לנדאו במכרזים שערכה חברת החשמל, פנה מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בבקשה לשקול את עיכוב מינויו של לנדאו ליו"ר הוועד המנהל של רשות השידור.



בין השאר חוקרת המשטרה חשד לכאורה לפיו התערב לנדאו, בתפקידו כדירקטור וחבר בוועדת מכרזים בחברת הפחם, לטובת האחים עופר במכרז להובלת פחם עבור חברת החשמל. במכרז שפירסמה חברת הפחם, חברה בת של חברת החשמל, זכתה חברת הספנות של האחים עופר לאחר שחברה אחרת, שזכתה בתחילה, לא הצליחה לספק אונייה שעליה התחייבה.



גופים עסקיים שהתמודדו במכרז טענו כי חברת הפחם מסרה את המכרז לאחים עופר על אף שזו הציעה את המחיר הגבוה ביותר במכרז - 25 אלף דולר ליום, בשעה שחברה מתחרה הציעה לבצע את העבודה ב-21 אלף דולר ליום.



מנכ"ל חברת הפחם, יעקב דנאי, אישר את הדברים: "חוקרי המשטרה התקשרו וביקשו לקבל לרשותם מסמכים שונים לגבי עסקות שביצעה בעבר החברה". דנאי אישר כי בין המסמכים שנמסרו למשטרה היו גם מסמכים הנוגעים למכרז הובלת הפחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully