וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שרון הורה לצה"ל להיות מוכן לתקיפת מתקני הגרעין של איראן במארס

יוסי מלמן

11.12.2005 / 7:12

מקורות צבאיים דיווחו לעיתון הבריטי, ה"סאנדיי טיימס", כי ההחלטה התקבלה בעקבות דיווח לפיו איראן הקימה מתקני גרעין באתרים אזרחיים



מאת יוסי מלמן, יואב שטרן ושירות "הארץ"



ראש הממשלה אריאל שרון הורה לצה"ל להיערך לקראת תקיפה אפשרית כנגד מתקני הגרעין באיראן, כך דיווח ה"סאנדיי טיימס" מפי גורמי צבא ישראלים. ההוראה הגיעה לאחר שהמודיעין דיווח לראש הממשלה כי איראן הקימה מתקני העשרת אוראניום באתרים אזרחיים.



לפי הדיווח, גורמים בצה"ל אישרו שהכנות המבצע נכנסו בשבוע שעבר לשלב מתקדם ביותר. גורמי צבא אמרו ל"סאנדיי טיימס" כי אם התוכנית תאושר, ישראל תשתמש בשילוב של כוחות מיוחדים ותקיפות אוויריות נגד כמה מתקנים גרעיניים במטרה לעכב את תוכנית הגרעין האיראנית בכמה שנים נוספות.



במודיעין הישראלי מעריכים שאם לא ימנעו מאיראן להעשיר אורניום, בעוד כמה חודשים היא תחצה את "נקודת האל-חזור", בדרך לפיתוח נשק גרעיני. ואולם סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב, הסי-אי-איי, העריכה בדו"ח מטעמה שפורסם לפני חודשים מספר, שלאיראן דרושות עוד ארבע עד חמש שנים לפיתוח טכנולוגיה שתאפשר לה לבנות פצצה עם ראש קרב גרעיני.



אל-בראדעי קורא להימנע מתקיפה



הד"ר מוחמד אל-בראדעי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), אמר בשבוע שעבר שאיראן רחוקה רק מספר חודשים ממטרתה להשיג נשק גרעיני. "אני יודע שהם מנסים להשיג את היכולת ל'מעגל הדלק הגרעיני המלא' (שמאפשר יצירת אורניום מועשר, י"מ)", אמר אל-בראדעי לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט", "ומי שיש לו את היכולת הזאת נמצא במרחק של חודשים אחדים מהיכולת לפתח נשק גרעיני".



למרות זאת קרא בסוף השבוע אל-בראדעי למערב שלא להנחית מהלומה צבאית על איראן, בכוונה למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. הדילפומט המצרי, שקיבל אתמול באוסלו את פרס נובל לשלום, אמר עוד בראיון עיתונאי, כי "אינך יכול להשתמש בכוח כדי למנוע ממדינה להשיג נשק גרעיני. בכך שתפציץ אותה תוכל רק לעכב את התוכניות. אבל המדינה הזאת תחזור ותבקש נקמה". הדברים נאמרו לעיתון הנורווגי היומי "אפטן פוסטן".



אל-בראדעי קרא בראיון לאיראן ולמערב "לא לעלות על נתיב העימות ולא להסלים את המשבר (...) כולם ייפגעו -אם ייעשו מאמצים לבודד את איראן, איראן מצדה תגיב ובסופו של דבר כל הצדדים ייווכחו שעליהם לחזור לשולחן הדיונים ולמצוא פתרון".



חמינאי תומך בדברי נשיא איראן על מחיקת ישראל



מנגד הביע אתמול מנהיגה הרוחני של איראן, עלי חמינאי, שהוא בעל הסמכות העליונה במדינה, תמיכה בדברי הנשיא מחמוד אחמדינג'אד על מחיקת ישראל, שעוררו סערה בינלאומית. "הרגישות יוצאת הדופן של הציונים ושל בעלי בריתם האמריקאים, בעניין עמדתה של איראן כלפי המדינה הציונית, חושפת את חולשתם הגוברת ואת הפחד שלהם מפני תשומת הלב שאומות האיסלאם מקדישות לנושא הפלשתיני", אמר חמינאי.



"למרות מסע התעמולה הציוני, המאבק נגד הכיבוש הפך לעץ עבות ועתיק יומין בעולם האיסלאמי, שכל הכוחות היהירים לא יוכלו לעקור את שורשיו", אמר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully