וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן יורק: כך מפסידים 112 מיליון דולר בחודשיים וחצי מהשקעה בחברת ברוקראז'

שלומי גולובינסקי

11.12.2005 / 8:14

יורק רכשה באוגוסט כ-4 מיליון מניות של רפקו, ענקית פיננסים העוסקת בחוזים עתידיים ובמסחר בסחורות; לפני כחודש התגלה שמנכ"ל החברה משך ממנה במשך שנים הלוואות בהיקף של מאות מיליוני דולרים



קרן ההשקעות יורק הדהימה לפני כשלושה שבועות את שוק ההון, כשחתמה על צ'ק בסך 1.3 מיליארד שקל ורכשה את הבעלות על פסגות-אופק - אחת מקבוצות ניהול ההשקעות (קרנות וברוקראז') הגדולות בישראל. אבל סיפור ההשקעה של יורק בחברת ברוקראז' אחרת - רפקו - ראוי אף הוא לתואר מדהים. בתוך חודשיים וחצי הפסידה יורק סכום עתק של כ-112 מיליון דולר בהשקעה שלא תחזיר את עצמה.



יורק, המנוהלת מניו יורק, רכשה באוגוסט כ-4 מיליון מניות של רפקו, ענקית פיננסים העוסקת בחוזים עתידיים ובמסחר בסחורות. המניות נרכשו ככל הנראה במחיר של 22 דולר למניה, ומאוחר יותר העפיל מחירן ל-28 דולר - ששיקף לאחזקה של יורק שווי של 113 מיליון דולר.



לפני כחודש התגלה שמנכ"ל החברה משך ממנה במשך 6 שנים הלוואות בהיקף של מאות מיליוני דולרים בלי לקבל על כך אישור, ובסך הכל משכו בכירי רפקו מהחברה כמיליארד דולר. כתוצאה מכך קרסה החברה ונכנסה להקפאת הליכים.



חבר מושבעים כבר הספיק לאשר הגשת כתב אישום נגד המנכ"ל לשעבר, פיליפ בנט, בגין קשירת קשר לביצוע הונאה בניירות ערך בשווי של 720 מיליון דולר. ערכה של מניית רפקו נמחק כמעט לחלוטין. המניה נסחרת כיום במחיר של 40 סנט בלבד, ורפקו נחשבת לאחת ההנפקות הגרועות ביותר בוול סטריט מתחילת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully