וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים בהנפקת סקופוס - החברה תנסה להשלים הנפקה מחר לפי שווי נמוך יותר

שירלי יום-טוב

11.12.2005 / 11:37

כך נודע ל-TheMarker; סקופוס היתה אמורה להנפיק ביום חמישי בלילה לפי שווי של כ-157מיליון דולר; ניסתה להנפיק גם ביום שישי אך נכשלה, וצפויה להוריד את מחיר המניה מתחת ל-10 דולרים



קשיים בהנפקת סקופוס, המתמחה בפתרונות להעברת וידיאו דיגיטלי, כך נודע ל-TheMarker. סקופוס היתה אמורה להשלים את הנפקתה ביום חמישי בלילה לפי שווי של 157 מיליון דולר, אך לא הצליחה להשלים תמחור (פרייסינג).



החברה הישראלית ניסתה להשלים את ההנפקה ביום שישי, הנחשב ליום חלש לפרייסינג, אך גם בפעם השניה לא הצליחה. סקופוס מקווה להשלים את ההנפקה מחר, ולפי שווי נמוך יותר. החברה התכוונה למכור 4.5 מיליון מניות לציבור בטווח מחירים של 12-10 דולר למניה ולגייס 54 מיליון מניות, אך בפרייסינג מחר יירד המחיר מתחת ל-10 דולרים.



סקופוס, לשעבר סקופוס תדיראן, הוקמה ב-1995. החברה מעסיקה כיום כ-250 עובדים בראש העין ומנוהלת על ידי המייסד, דוד מחלב. יו"ר החברה הוא יואל גת, ממייסדי חברת גילת רשתות לוויין. החל מ-2007 יחולו שינויים בהנהלה, כאשר גת יפנה כס היו"ר למחלב וירון סימלר, כיום נשיא החברה, ימונה גם למנכ"ל. גת יישאר בתפקיד דירקטור ואיציק תמיר, מנכ"ל אורכית, צפוי להצטרף אף הוא למועצת המנהלים כדירקטור.



סקופוס נחשבת לאחת השחקניות המרכזיות בתחום המערכות המאפשרות העברת שירותי טלוויזיה דיגיטליים על גבי רשת IP. המתחרה הגדולה שלה היא טנדברג הנורווגית (המתחרה גם ברדוויז'ן הישראלית). מתחרות נוספות הן טריון וביג בנד - שתיהן ישראליות. בין לקוחות סקופוס ניתן למצוא את סקיי איטליה, חברת התקשורת היפאנית KDDI (שהיא גם לקוחה של אורכית), ורשתות השידור האמריקאיות פוקס ניוז ו-CBS ניוז.



פתרונות להעברת שידורי טלוויזיה על גבי רשתות תקשורת זוכים לביקוש הולך וגובר, לפחות מצד ספקיות תקשורת מסורתיות (חברות כגון בזק). אלו סובלות משחיקה בהכנסות משירותי קול וגישה לאינטרנט, מכיוון שספקיות שירותי תקשורת סלולרית לצד חברות הכבלים מרחיבות את דריסת הרגל שלהם בתחומים אלה. לכן, חברות המציעות תקשורת קווית מסורתית מנסות לפרוץ לתחומים נוספים כמו אספקת שידורי טלוויזיה באמצעות הרשת.



יחד עם זאת, וול סטריט אוהבת הנפקות של חברות בשלות, אך מעל סקופוס ניצב סימן שאלה ביחס למידת הבשלות. התשקיף מגלה כי למרות שמדובר בחברה בת 11 שנה, סקופוס התאזנה רק ברבעון האחרון - השלישי של 2005. משנת הקמתה נצברו הפסדיה ל-33.4 מיליון דולר.



ברבעון השלישי מכרה סקופוס ב-11.6 מיליון דולר, צמיחה של 35%. הרווח התפעולי היה 137 אלף דולר והרווח הנקי היה סמלי עוד יותר - 180 אלף דולר, לעומת הפסד נקי של מיליון דולר ברבעון המקביל. גורמי הסיכון של החברה כוללים עלייה אפשרית נוספת בהוצאות, בשל הרחבת המחקר והפיתוח ומערך השיווק, כך שהחברה תצטרך להמשיך לצמוח בקצב גבוה כדי לבסס את רווחיותה.



התוצאות של סקופוס ל-9 החודשים הראשונים של 2005 כוללות הכנסות של 33 מיליון דולר והפסד נקי של 5.1 מיליון דולר. בתקופה המקבילה אשתקד דובר על הכנסות של 24 מיליון דולר ועל הפסד נקי של 4.3 מיליון דולר. העלייה בהפסד מיוחסת לירידה בשולי הרווח הגולמי מ-52% ל-48%, כמו גם לעלייה בכל מרכיבי ההוצאות התפעוליות. תזרים המוזמנים מפעילות שוטפת היה שלילי בגובה 3.6 מיליון דולר ולחברה היו בסוף ספטמבר האחרון כ-8 מיליון דולר בקופה וחוב לטווח אורך בגובה 1.6 מיליון דולר.



בסקופוס מושקעים קרנות הון סיכון, חברות ומשקיעים פרטיים מישראל. בעלת המניות הגדולה ביותר היא כור (34%) ואחריה קרן ההון סיכון פיטנגו (19%). ורטקס מחזיקה 13% וג'נסיס 10%. פורמולה ונצ'ר מחזיקה ב-6.5% ואינספייר ב-6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully