וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ: "שאיש לא ישלה את עצמו - אני מתכוון להעלות את שכר המינימום לאחר היבחרי"

אסף רותם

11.12.2005 / 11:17

פרץ בכנס המשקיעים של TheMarker ותמיר פישמן:"ראינו בועות פיננסיות שמתפוצצות ימים ספורים לאחר שכולם היו בטוחים ששוק ההון במצבו הטוב ביותר" ■ "אני מתכוון להעביר חוק פנסיה חובה ומתכוון לפעול למען הקטנת כוחן של חברות כוח האדם" ■ "לא ייתכן שאזרחים נ



יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, נאם בפתיחת כנס המשקיעים של תמיר-פישמן ו-TheMarker. פרץ דיבר לאחר שמנהלי בית ההשקעות הביעו את חששם מריכוז היתר של הכוח בחברות הביטוח לאחר הרפורמה בשוק ההון, ולאחר שגיא רולניק, העורך הראשי של העיתון מנה 10 סיבות בגינן שוק ההון היום במצבו הטוב ביותר.



"שמחתי לשמוע מבעלי בית ההשקעות תמיר-פישמן כי אפשר להטיל ספק ברפורמות ובתוצאותיהן. אמרתי בעבר ואומר היום: אני בעד תחרות ושוק חופשי אבל אני נגד לתאר את המצב כיום בישראל כגן עדן. אם גם לעניים היו חסכונות בגמל ובפנסיה גם שוק ההון היה נהנה מכך - ובאופן מיידי. אני מתכוון להעביר חוק פנסיה חובה ומתכוון לפעול למען הקטנת כוחן של חברות כוח האדם".



עוד אמר פרץ: "משען, החברה ההסתדרותית לבתי אבות, גייסה הון לבתי אבות בסך 200 מיליון שקל - וכל הכסף מיועד להעמדת מיטות לקשישים. יש כאן קישור בין שוק ההון למצב החברתי. לקחנו כלי משוק ההון למען הקשישים. צריך למצוא קשרים נוספים כאלה ולמנף את שוק ההון גם לעזרה בתחומים החברתיים".



פרץ פנה גם למשקיעים שחוששים שזכייתו תפגע בדירוג האשראי או ברצון המשקיעים הזרים להמשיך ולהזרים כספים לשוק ההון של ארץ הקודש: "ב-4 השנים האחרונות נוצרו מספר תהליכים מקבילים שיצרו זרימה מואצת של הון. כל סיפור אשראי המסופקים ותשלום עבור המינוף הגיע לסיומו. בשנתיים האחרונות חוזרים כספי הבנקים אל שוק ההון ולא נשארים תקועים במקומות אחרים. שנית, ביטול האג"ח המיועדות הביא לכניסת קרנות הפנסיה לשוק ההון. אולם, אני מציע שלא להבטיח שלא נוצרת כאן בועה פיננסית. ראינו בועות פיננסיות שמתפוצצות ימים ספורים לאחר שכולם היו בטוחים ששוק ההון במצבו הטוב ביותר", אמר פרץ, "יש להכניס קריטריונים עודפים של זהירות כדי לא להימצא חלילה בפני משבר. דירוג האשראי המרכזי של ישראל שמושך משקיעים הוא חשוב, אולם מדינת ישראל לא נחשפה למקורות אדירים כמו קרנות הפנסיה האמריקאיות. הצורך לשכנע קרנות מכל העולם להשקיע בשוק הישראלי הוא דבר נדרש ומיידי - ואני מסוגל לעשות זאת, כי עשיתי זאת בעברי. נוכחותי בזירה הפוליטית יוצרת מצב בו קרנות פנסיה מכל העולם מוכנות לבוא ולהשקיע בשוק המקומי. יש גם אידיאולוגיה בעולם, אולם קרנות אלה יבואו הנה בעיקר בגלל התשואות, ואנחנו נייצר תשואות".



פרץ ירה גם כלפי ההדלפות מצד צה"ל וממשרד ראש הממשלה - וההכחשות הברורות אחריהן - לגבי הפצצה אפשרית של הכור האירני, מה שנועד להדגיש את חשיבותו של שרון כגנרל, בעוד פרץ אינו: "ההצלחות של השנתיים האחרונות השאירו רבים מחוץ להצלחה. העורך הראשי של TheMarker, גיא רולניק, יכול לשאול מועמד לראשות הממשלה על עמדתו הפוליטית רק כי אני הבאתי את הנושאים האלה למרכז הבמה. הנושא הביטחוני כמו האיום האיראני הוא קונצנזוס. מדינה פלסטינאית היא אינטרס ישראלי - אמרתי זאת כבר לפני שנים רבות, כשאף אחד לא רצה להקשיב. עוד ב-84', לפני בוא ערפאת, לפני שדיברו אפילו על אוטונומיה אני דיברתי על הצורך בכך. הצורך הוא גם כלכלי - עם השלום יבואו המשקיעים".



פרץ הוסיף, "איך יכול להיות שכל המוחות הטובים שבארץ לא מביאים לחלוקת פירות צודקת, גם אם נקרא לחלוקת הנטל צודקת - והיא לא. לא ייתכן שאזרחים נדרשים לשרת את המדינה באופן שוויוני, אך מקבלים יחס שווה רק בחזית. מה עם העורף? הפער החברתי בישראל הוא האיום האסטרטגי האמיתי - ולמען האמת גם היחיד".



לסיום, חזר פרץ על עיקרי הקו שלו, ובו הבשורה למשתכרי שכר המינימום: "שלא יהיו אי הבנות - אני בהחלט מתכוון להעלות את שכר המינימום. לא ייתכן שמחצית מתושבי המדינה יחפשו בפחי הזבל. אני חולם על הרגע בו יסתובבו בישראל ויאמרו שיש אפס ילדים רעבים ואפס קשישים רעבים. לפי משנתי, יש קישור ברור בין הדברים: הכלכלה משרתת את האדם, אדם בשירות השלום ושלום בשירות הכלכלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully