וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של בריטניה מתכנן מכירת הנכסים הממשלתיים הגדולה ביותר מאז תאצ'ר

סוכנויות הידיעות

11.12.2005 / 10:51

בראון מבקש למכור נכסים בשווי 52.5 מיליארד דולר, בהם חברות גרעיניות, סוכנויות הימורים, ומבנים ואדמות שבבעלות המדינה; כך דיווח העיתון "אוברזוור"



שר האוצר של בריטניה, גורדון בראון, מתכנן מכירת הנכסים הממשלתיים הגדולה ביותר מאז תקופתה של ראש הממשלה, מרגרט תאצ'ר. כך דיווח העיתון הבריטי "אובזרוור".



בראון, שהציג לראשונה את התוכנית בשנה שעברה, מבקש למכור נכסים ממשלתיים בהיקף של 30 מיליארד ליש"ט (52.5 מיליארד דולר) עד שנת 2010. עד כה, נמכרו נכסים ממשלתיים בסך 5.7 מיליארד ליש"ט (10 מיליארד דולר), מרביתם מבנים של מועצות מקומיות. זאת, למרות מחאות של קהילות מקומיות נגד מכירתם של מבני ציבור.



תוכניתו של בראון מבוססת על העיקרון, שלפיו יש למכור נכסים בתחומים שבהם צפויה להצטמצם מעורבות הממשלה. אחד מתחומים אלו הוא הקמת כורים גרעיניים, וחברת וסטינגהאוס, הזרוע האמריקאית של ענקית האנרגיה הגרעינית הממשלתית הבריטית BNFL, כבר הועמדה למכירה תמורת 1.1 מיליארד ליש"ט (1.9 מיליארד דולר).



נכס נוסף במגזר הגרעיני שצפוי לעמוד למכירה הוא יונקו (Uneco), הנמצא בבעלות משותפת של ממשלות בריטניה, גרמניה והולנד. החלק של ממשלת בריטניה בו עשוי להגיע לשווי של 1.5 מיליארד ליש"ט (2.6 מיליארד דולר).



תחום נוסף שממנו מבקשת ממשלת בריטניה לצאת הוא ענף ההימורים. הממשלה מתכוונת להעמיד למכירה את רשת ההימורים הבריטית Tote, המפעילה לא פחות מ-450 תחנות הימורים. מכירת הרשת עשויה להכניס לממשלה עד 500 מיליון ליש"ט (875 מיליון דולר).



כמו כן, שוקלת הממשלה למכור את מפעילת שירותי הדואר, פוסט אופיס ועסקי מכירת מטבעות ההנצחה של החברה הממשלתית הבריטית למטבעות.



תחום נוסף שבו צפויה מכירת נכסים על ידי הממשלה הוא נכסי נדל"ן יקרים של משרד החוץ הבריטי ומשרד ההגנה, הן בתחומי בריטניה והן מחוצה לה. כך למשל, מבנה מגורים לאנשי צבא בריטניה באזור צ'לסי במרכז לונדון צפוי להימכר בשנת 2007 תמורת סכום שעשוי להגיע ל-120 מיליון ליש"ט (210 מיליון דולר). משרד ההגנה הבריטי מחזיק גם באדמות רבות בגרמניה, עוד מתקופת המלחמה הקרה - שוויין בשנת 2001 הוערך ב-791 מיליון ליש"ט (1.38 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully