וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב מיזוג וירג'ין מובייל-NTL: הפסד צפוי של עשרות מיליוני דולרים לקרנות גידור, ברנסון ירוויח 290 מ' ד'

TheMarker

11.12.2005 / 9:46

כך דיווחו עיתוני בריטניה; בריטיש סקיי נערכת למיזוג על ידי השקת שירות משולב של סלולר וטלוויזיה; הפסדי קרנות הגידור בשל פוזיציות "שורט" על וירג'ין שמנייתה קפצה בשבוע שעבר ב-10%



קרנות גידור צפויות להפסיד יותר מ-12 מיליון ליש"ט (21 מיליון דולר). זאת, בעקבות הערכת יתר שניתנה בחודש שעבר לחברת הסלולר הבריטית וירג'ין מובייל. כך דיווח היום העיתון הבריטי "טלגרף" על סמך הערכות אנליסטים. על פי ההערכה שנמסרה בחודש שעבר, צפוי מחיר מנייתה לצנוח.



קרנות גידור נכנסו לפוזיציות "שורט" על מניית וירג'ין מובייל בעקבות דו"חותיה הכספיים המאכזבים של וודאפון והתחזיות העגומות למגזר הסלולר הבריטי. הצעת הרכש שהגישה בשבוע שעבר חברת הכבלים המדשדשת NTL לוירג'ין מובייל טרפה את הקלפים.



מניית וירג'ין מובייל (סימול VMOB.L) רשמה שיא של כל הזמנים במהלך המסחר ביום שישי, במחזורי מסחר גדולים פי שלושה מהרגיל, וסיימה את שבוע המסחר בעלייה של יותר מ-10%.



בעל השליטה בווירג'ין, היזם ריצ'רד ברנסון, צפוי להרוויח 165 מיליון ליש"ט (289 מיליון דולר) מהמיזוג הצפוי בין וירג'ין ל-NTL. כך דיווח היום העיתון הבריטי "אובזרוור".



ברנסון עשוי להרוויח יותר מ-100 מיליון ליש"ט (175 מיליון דולר) מתמלוגים שתשלם NTL עבור השימוש במותג וירג'ין במהלך 10 השנים הקרובות. בנוסף לכך, מתכוון ברנסון לממש עד 10% מ-72% ממניות וירג'ין מובייל שבידיו, מהלך שיכניס לו כ-65 מיליון ליש"ט (114 מיליון דולר). זאת, במידה שוירג'ין מובייל אמנם תירכש על ידי NTL תמורת כ-900 מיליון ליש"ט (1.58 מיליארד דולר). בשבוע שעבר הוערך שווי העסקה ב-1.4 מיליארד דולר.



דירקטוריון וירג'ין מובייל דחה ביום חמישי את הצעת הרכש של NTL, אולם ברנסון העריך כי העסקה תצא בסופו של דבר לפועל משום ש-NTL תשפר את הצעתה. לדברי הדירקטוריון, הצעת הרכש של NTL "מעניקה לווירג'ין מובייל שווי הנמוך משווייה בפועל".



עם זאת, העריך ברנסון בראיון ל-בי.בי.סי, כי העסקה תצא בסופו של דבר לפועל. "תחושת הבטן שלי היא ש-NTL יסכימו לשלם את הסכום הגבוה יותר שדורש דירקטוריון וירג'ין, או שלחילופין תושג פשרה כלשהי", אמר ברנסון. "אני חושב שכולם אנשים בוגרים שרוצים שהעסקה תצא לפועל, ולכן אהיה מאוד מופתע אם בסופו של דבר היא לא תצא לפועל. לו הייתי מהמר, הייתי מעריך שקיים סיכוי של יותר מ-90% שהעסקה תתבצע, אם כי כמובן ייתכן שאני טועה".



במקביל, בריטיש סקיי - חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה והמצליחה בבריטניה הנמצאת בשליטת ענקית המדיה ניוז קורפ - נערכת למקרה שהמיזוג בין וירג'ין מובייל ו-NTL אמנם יצא לפועל. החברה מתכוונת להשיק בקרוב שירות משולב של סלולר וטלוויזיה. כך דיווח היום העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".



בריטיש סקיי צפויה לאפשר למנויי שירות הטלוויזיה בלוויין שלה להוריד יישומים לטלפונים הסלולרים שלהם, אשר יאפשרו להם לצפות בקטעי חדשות וספורט. השקת השירות החדש צפויה כבר החודש.



מיזוג של וירג'ין מובייל ו-NTL צפוי ליצור חברה משולבת בעלת שווי שוק מוערך של 7.8 מיליארד דולר עם 9 מיליון לקוחות בבריטניה. אם ייצא המיזוג לפועל, הוא עשוי לדחוף חברות אחרות לחפש שותפויות דומות כדי להציע מערך שירותים משולב של טלפון, סלולר, אינטרנט וטלוויזיה, ובכלל זה המיזוג המוצע בין HOT לפרטנר בישראל.



NTL היא חברת הטלוויזיה בכבלים הגדולה ביותר בבריטניה, והשנייה בגודלה רק לבריטיש סקיי, מפעילת הלוויין לבית ניוז קורפ. היא התמזגה בשנה שעברה עם מתחרתה טלווסט, לאחר ששתיהן נקלעו לקשיים עקב החולשה בשוק הכבלים בבריטניה. כמו כן, מהווה NTL חברת הטלפוניה הקווית השנייה בגודלה בבריטניה אחרי BT. אם המיזוג ייצא אל הפועל, יהיה בידי NTL מותג וירג'ין המצליח שבאמצעותו תשווק את שירותי התקשורת שלה.



חברת וירג'ין מובייל היא מפעילת סלולר וירטואלית, שאין בבעלותה רשתות ותשתיות, אלא היא חוכרת קווים מחברות טלקום אחרות. כוחו של מותג וירג'ין הביא לחברה הצלחה גדולה, והיא משרתת יותר מחמישה מיליון מנויים. וירג'ין מובייל הונפקה לראשונה לפני שווי של 900 מיליון דולר. מאז עלה מחיר המניה בכ-74%.



וירג'ין מובייל הוקמה כמיזם משותף, בחלוקה של 50:50, של וירג'ין וחטיבת הסלולר טי-מובייל דויטשה טלקום ב-1999. שנה לאחר שהוקמה, ניסתה וירג'ין מובייל להיכנס לשוק הישראלי בשיתוף חברת פלאפון, אך הניסיון לא עלה יפה.



95% ממנויה של וירג'ין מובייל משלמים בשיטת pre-pay, כלומר אין להם חוזים מחייבים עם החברה. לשם השוואה, לוודאפון, הגדולה שבמפעילות האירופיות, יש 60% מנויים בשיטת pre-pay, אשר מוציאים בממוצע פחות מאשר מנויים החתומים על חוזה עם החברה.



קבוצת וירג'ין הפכה לפרטית ב-1988. וירג'ין מובייל היא החברה הראשונה של קבוצת וירג'ין, היוצאת להנפקה בבורסת לונדון מזה 18 שנים. בשנה שעברה, הנפיקה וירג'ין את חברת התעופה המוזלת שלה, וירג'ין בלו, באוסטרליה. ברנסון מתכנן להקים בשנה הבאה קו תעופה דומה בארה"ב. לקבוצה יש עסקים בתחומי הרכבות, הפיננסים, התעופה, המשקאות הקלים והתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully