וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים תכריע היום אם לחוקק חוק האנטנות הסלולריות

ערן גבאי

11.12.2005 / 9:19

החשש בקרב מקדמי החוק, אנשי השלטון המקומי, הוא שלחץ חברות הסלולר יגרום לוועדת השרים למשוך את החוק או להכניס בו שינויים שייעקרו את תוכנו



חוק האנטנות הסלולריות יובא היום להכרעה בפני ועדת השרים לענייני חקיקה. החשש בקרב מקדמי החוק, אנשי השלטון המקומי, הוא שלחץ חברות הסלולר יגרום לוועדת השרים למשוך את החוק או להכניס בו שינויים שייעקרו את תוכנו. משיכת החוק או דחייתו משמעותה שהוא לא יוכל לעלות להכרעה בכנסת עוד במושבה הנוכחי, וימתין עד לאחר הבחירות וכינונה של ממשלה חדשה, כלומר עיכוב של חצי שנה לפחות. מנגד, פורום החברות הסלולריות, מבקש להרוויח זמן עד להכרעה בסוגיה שעלולה לעלות להן מאות מיליונים.



בשבוע שעבר אישרה ועדת הכלכלה והפנים של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק, וכעת ההכרעה ניצבת לפתחם של חברי ועדת השרים לענייני חקיקה המונה את ראש הממשלה, השר אהוד אולמרט, השרה ציפי לבני, השר מאיר שטרית והשר אברהם הירשזון, כולם ממפלגת קדימה החדשה.



נציגי השלטון המקומי מבקשים להבטיח כעת שהתיקון לתמ"א 36 יעבור, כך שיובטח יידוע הציבור בהקמת האנטנות, ותובטח הענקת הסמכות בידי הרשות המקומית למנוע הקמת אנטנות. כמו כן אמור החוק לפצות בעלי דירות שערכן ירד בעקבות סמיכותן לאנטנות.



כיום מוצבות כ-6,000 אנטנות בישראל, וכמה אלפי אנטנות נוספות עתידות להיפרס בשנים הקרובות כחלק מפריסת רשתות הסלולר המתקדמות. כתוצאה מכך, טוענים מקדמי החוק, יש לסיים החקיקה למען האינטרס הציבורי. פורום החברות טוען מנגד כי מתן האפשרות להתנגד לפריסת האנטנות תוליד גל דחיות ועיכובים - במדינה בעלת שיעורי שימוש בסלולרי מהגבוהים באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully