וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול מופז מצטרף לשרון; קיבל הבטחה לכהן כשר הביטחון גם בממשלה הבאה

מזל מועלם

11.12.2005 / 10:43

שר הביטחון הודיע הבוקר לראש הממשלה כי הוא מצטרף לקדימה; מופז שהתמודד על ראשות הליכוד הצהיר שלשום: "הוצע לי להיות מספר 2 בקדימה, אך אני נשאר בליכוד"; מטה הבחירות של העבודה : נציג את קדימה כליכוד ב', כמפלגת ימין מושחתת



מאת מזל מועלם, יובל אזולאי וניר חסון



שר הביטחון, שאול מופז, הודיע הבוקר לראש הממשלה, אריאל שרון, כי הוא מצטרף למפלגתו קדימה. מופז קיבל הבטחה לשמש כשר הביטחון גם בממשלה הבאה. מופז, שהתמודד עד כה לראשות הליכוד, סירב להצעת שרון להצטרף אליו לפני כחודש, כשרה"מ הודיע על פרישתו מהליכוד. מאז הצהיר מופז כי בכוונתו להתמודד על הנהגת הליכוד ולנצח.



עוד בסוף השבוע קרא מופז קרא ליריבו ח"כ בנימין נתניהו לפעול עמו במשותף להרחקת ה"פייגלנים" מהליכוד. אמש הציע מופז כי השניים יתחייבו להוצאת "הקבוצה המסוכנת הזאת" מהליכוד, אם ייבחרו. צעד זה מוגדר, על ידי אנשי מופז, כחלק מתוכניתו להצלת המפלגה. לדברי מופז "הליכוד הוא תנועה דמוקרטית וזכותה לנקוט פעולה מתגוננת נגד השתלטות עוינת עליה. יש אצלנו מקום לתפישות רבות, אבל לא לקבוצה מאורגנת שחרטה על דגלה הפרת חוק וסרבנות".



שלשום סייר שר הביטחון בשוק התקוה בתל אביב, ואמר כי "החיבור של הפייגלינים לליכוד עושה לה הרבה מאוד נזק. אחד הדברים הראשונים שבכוונתי לעשות זה לבדוק אם יש דרך חוקית להוצאתם". רבים בשוק הביעו עניין בסיור: "רק תלך עם אריק שרון ואתם תהיו חזק ביחד, תחשוב על זה", קרא רוכל לעברו. "הוצע לי להיות מספר 2 ב'קדימה', אך אני נשאר בליכוד", אמר מופז מאוחר יותר. סוחרים אחרים נידבו למופז שלל עצות: "תחבור לסילבן", "תחבור לנתניהו", וגם "אם תלחץ יד שיש עליה ריח של דגים, יהיה לך מזל". את העצה האחרונה נידב אפרים זלאייט, בעל דוכן למכירת דגים בשוק. מופז לא היסס ושלח את ידו. אחרי הלחיצה הארוכה, זלאייט סיפק הסבר: "כל הברכה של הדגים תעבור אליו עכשיו".



בעת הסיור שלשום תקף מופז גם את נתניהו, יריבו במירוץ לראשות הליכוד, ואמר כי "אם הוא ייבחר, התנועה תהפוך לתנועה קטנה שלא תשפיע על סדר היום הלאומי". היום ייפתח קמפיין החוצות של שר הביטחון עם הסיסמה "סומכים על מופז".



ביום חמישי שעבר ערך גם עמיר פרץ, יו"ר העבודה, סיור במדרחוב בירושלים. פרץ הגיע לכיכר ציון - הצביע על המרפסת שעליה עמדו מנהיגי הימין בהפגנה הזכורה נגד יצחק רבין - וקרא לאנשי העבודה שעברו לקדימה לחזור הביתה, "זה אותו שרון וזה אותו הנגבי, שעמדו על המרפסת". בתגובה להתקפות של אהוד ברק עליו אמר פרץ כי "אהוד ברח, לפני הפריימריס וגם עכשיו".



לאחר הסיור נפגש פרץ עם שגרירי האיחוד האירופי, ואמר כי "ייתכן שנאלץ לדלג על השלבים הראשונים של מפת הדרכים ולגשת מיד למשא ומתן על הסכם הקבע". פרץ הוסיף שלדעתו יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) יכול לשמש כפרטנר, וכי ניתן לחתום בתוך שנה על הסדר קבע, שיתבצע תוך שלוש שנים.



מטה הבחירות של העבודה יתכנס היום לראשונה. "נציג את קדימה כליכוד ב', כמפלגת ימין מושחתת שלא בוחלת לצרף אליה אנשים ביום שבו שוקלים להגיש נגדם כתב אישום", אמר מקור בסביבת פרץ, בהתייחס למעברו של צחי הנגבי לקדימה. בתוך כך, הוועדה לענייני מפלגה תדון היום בביטול הפריימריס בעבודה, ובהעברת הבחירות מהמתפקדים (מעל 100 אלף איש) לידי צירי הוועידה (כ-4,000 איש).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully