וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את הצעתו של שר התחבורה להשקיע 19 מיליארד שקל בתשתית הכבישים בישראל

שרון קדמי

11.12.2005 / 12:39

החברה הלאומית לדרכים תשקיע בחמש השנים הקרובות כ-13 מיליארד שקל בסלילת כבישים חדשים וכ-4 מיליארד שקל בתחזוקת כבישים קיימים; 2 מיליארד שקל נוספים יושקעו בפרויקטים בטיחותיים



הממשלה אישרה היום את תוכנית הפיתוח הרב שנתית של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) בהיקף של 19 מיליארד שקל לחמש שנים, כפי שהוצעה על ידי שר התחבורה, מאיר שטרית. שר התחבורה ציין, כי התוכנית המהפכנית עתידה להפוך את רשת הכבישים הבינעירונית של ישראל לרשת מודרנית שתוכל לתת מענה לביקושים התחבורתיים ההולכים וגדלים. יצויין כי תקציב מע"צ הישנה הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל בלבד בשנה.



על פי התוכנית יושקעו ב-5 השנים הבאות כ-13 מיליארד שקל בסלילת כבישים חדשים וכ-4 מיליארד שקל בתחזוקת כבישים קיימים. כמו כן יושקעו עוד כ-1.5 מיליארד שקל בהמשך סלילת כביש חוצה ישראל בקטעים 18 עד 20, שישתרע עם השלמתו מאליקים בצפון ועד לצומת בית קמה בדרום. תקציב כולל גם את תכנון הרחבתו של כביש 6 עד צומת כברי בצפון ועד דימונה בדרום.



בהתאם לתוכנית, שתצא לדרך בראשית 2006, יקודמו פרוייקטים תחבורתיים מרכזיים ובכללם כביש הרוחב 431, הנחשב לאחד מכבישי הרוחב החשובים במדינה ועתיד לחבר בין מודיעין לנתיבי איילון, במערב ראשל"צ.



שני מיליארד שקל נוספים יושקעו בפרוייקטים בטיחותיים, בהתאם להמלצות ועדת שיינין, שגיבשה תוכנית לאומית רב- שנתית לבטיחות בדרכים. פרוייקטים אלה יכללו, בין השאר, הרחבת כבישים חד- מסלוליים לדו- מסלוליים, שיפור עקומות, התקנת מעקות בטיחות, התקנת תאורה ורמזור.



שטרית ציין, כי להשקעה בתשתית יש השפעה ניכרת על שיעור הצמיחה במשק. "השקעות בתשתית נועדו ליצור תשתית מודרנית ויעילה ולסייע בהסרת חסמים, המקשים על ההתפתחות המשקית. השקעה של 19 מיליארד שקל בחמש השנים הבאות נועדה לאפשר רמת ניידות מרבית לנוסעים ולמטענים, הנחוצה לקיום הפעילות הכלכלית של המשק, בעלות הנמוכה ביותר האפשרית" הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully