וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק מחריפה את התחרות בכבלים באינטרנט המהיר: הפחיתה מחירים בחבילת הגלישה של 2 מגה

ערן גבאי

11.12.2005 / 13:53

בעוד חברת הלוויין מעלה מחירים, בזק דואגת להכביד על הכבלים בתחרות באינטרנט המהיר ומוזילה את תעריפי הגלישה בקצבים גבוהים בכ-12%



מי שחשב שאחרי הפרטת בזק תפחית החברה את רמת התחרות באינטרנט המהיר - טעה. אחרי שחברת הלוויין העלתה לאחרונה, פעם נוספת, מחירים ומנסה לצנן מעט את התחרות בענף הטלוויזיה הרב ערוצית, בשוק האינטרנט המהיר מתרחשת מגמה שונה - כשנודע שבזק הפחיתה את מחירי חבילת הגלישה באינטרנט מהיר בקצב של 2 מגה ביט בשנייה בכ-12% מ-80 ל-70 שקלים בחודש. מסתבר שמגמת התחרות בשוק האינטרנט המהיר נוגדת, בינתיים, את ההערכות כאילו בעלי המניות החדשים בבזק ירצו להרגיע את התחרות בשוק הדואופול באינטרנט המהיר.



שוק האינטרנט המהיר עדיין צומח וגייס כ-150 אלף מנויים ב-2005, אך ירידת המחירים נמשכת ושוחקת את הגידול האפשרי בהכנסות. אם חברות הכבלים יכלו בחודשיים האחרונים להרגיש מעט יותר בנוח בכל הקשור למאבק בטלוויזיה הרב ערוצית מול yes, הרי שבזק מתכוונת להקשות על הכבלים להמשיך ולקטוף את הפירות מהגידול בהכנסות משירות ה-VOD (וידיאו על פי דרישה) על חשבון חברת הלוויין שעדיין לא קיבלה את האישור לשיווק השירות - וזאת על ידי הכבדת התחרות על הכבלים בשוק האינטרנט המהיר.



בעוד התוכנית העסקית של הכבלים חזתה 216 אלף מנויי אינטרנט מהיר ו-52 אלף מנויי טלפוניה ב-2005, בפועל מספר מנויי האינטרנט המהיר כמעט כפול. תעשיית הכבלים הישראלית צפויה להגיע השנה לקרוב ל-70 אלף מנויי טלפוניה. עם זאת, למרות שלכבלים יותר מ-400 אלף מנויי אינטרנט מהיר הם לא מצליחים לשבור את מבנה שוק האינטרנט המהיר - שהתקבע כבר למן השנה הראשונה לתחרות על כשני שלישים נתח שוק לבזק, לה יותר מ-750 אלף מנויי אינטרנט המהיר, ושליש לכבלים. בשנה האחרונה משפרים הכבלים בהתמדה את מעמדם בשוק הפרטי, אך השוק העסקי נשלט באופן מלא על ידי בזק והפער נותר בעינו.



בד בבד, מסתבר כי ירידת המע"מ במשק ל-16.5% התעדכנה בבזק בחשבונות חודש נובמבר, וכי בזק סופגת את כל ירידת המע"מ. בבזק ביקשו ממשרד התקשורת שלא לשנות את תעריפי השיחות בוקר וערב, כדי לא לפגוע בתעריפים העגולים שנוחים לחברה מבחינה שיווקית, ולבצע את ההפחתה הנדרשת כתוצאה מירידת המע"מ במחיר דמי השימוש הקבועים. משרד התקשורת אישר את הבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully