וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יפאן נתן דחיפת עידוד לין - אינו מעוניין בפיחות במטבע

דפנה מאור

3.7.2001 / 9:05

הין התחזק מול הדולר ל-123.82 ין לדולר; היורו ב-84.84 סנט לנוכח נתונים כלכליים חלשים בגוש היורו

הין התחזק עד רמה של 123.74 ין לדולר - הגבוהה מזה שבוע - לאחר שראש ממשלת יפאן, ג'וניצ'ירו קואיזומי, אמר כי הוא אינו מעוניין בפיחות מכוון של המטבע. לאחרונה נסחר הין בשער של 123.82 ין לדולר. היה זה יום המסחר השלישי בו התחזק הין, לאחר שאתמול הראה סקר טנקאן כי מדד הביטחון העסקי צפוי להתחזק ברבעון הנוכחי ביפאן. במסחר ביורו נרשמה עלייה קלה ל-84.84 סנט.

דבריו של ראש ממשלת יפאן בראיון ל"פייננשל טיימס" דחפו את המטבע היפאני מעלה. קואיזומי אמר כי ממשלת יפאן אינה פועלת ב"אופן מודע" להביא לפיחות בשערו של הין. שער נמוך של הין מסייע ליצואנים ביפאן למכור את סחורותיהם בשווקים זרים.

דבריו הצטרפו לאלה של שר האוצר היפאני, אשר אמר ביום שישי כי ירידה מהירה בין היא בעייתית. קואיזומי אמר בראיון כי הוא מתכוון לנקוט בצעדים נועזים וגמישים כדי למנוע מיפאן לגלוש לשפל כלכלי.

היורו נסחר ללא שינוי רב ורשם לאחרונה שער של 84.84 סנט. אתמול הראו נתונים מקרו כלכליים כי ההאטה בגוש היורו נמשכת. מדד הביטחון העסקי והצרכני בגוש היורו לחודש יוני צפוי להתפרסם היום ולהראות ירידה, לפי התחזיות. ביום חמישי יתכנס הבנק המרכזי של אירופה לדון בריבית בגוש היורו, ולפי התחזיות - הוא אינו צפוי לשנות את הריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully