וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ספנות חויב לשלם כ-150 אלף דולר ריבית על צ'ק שסירב לפרוע

הארץ

3.7.2001 / 10:00

מדובר בחיוב בגין ריבית עבור צ'ק בסך 300 אלף דולר לפקודתו של עו"ד יוסף שגב, שמועד פירעונו היה אוגוסט 90'

מאת אסף ברגרפרוינד

בית משפט המחוזי בתל אביב חייב אתמול את בנק הספנות לשלם לעו"ד יוסף שגב סכום של כ-150 אלף דולר; מדובר בחיוב בגין ריבית עבור צ'ק בסך 300 אלף דולר לפקודתו של שגב, שמועד פירעונו היה אוגוסט 90'.

הבנק פרע את הצ'ק רק לאחר כשש וחצי שנים של הליכים משפטיים, אבל סירב לשלם סכומי הצמדה וריבית עבור הסכום.

מפסק דינה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דרורה פלפל, עולה כי עו"ד שגב ניהל חשבון השקעות בחברת כלל אינווסטמנט האוס, ובאוגוסט 90' התגלה לו כי אריה גולדין, ששימש כמנכ"ל כלל אינווסטמנט, ביצע מעילה בחשבון שלו על ידי משיכת כספים שלא כדין.

שגב דיווח על כך לראשי כלל וליועצה המשפטי ובעקבות התלונה החל גולדין להחזיר לשגב כספים.

גולדין העביר לשגב צ'ק של בנק ספנות על סך 300 אלף דולר.משהוצג הצ'ק לפירעון, סירב בנק הספנות לכבד אותו, לאור בקשתה של חברה הולנדית, שהצ'ק היה משוך על שמה.

החברה ההולנדית ביקשה מהבנק לעצור את הצ'ק, לאחר שנודע לה על מעורבותו של גולדין במעשי מרמה והונאה. הבנק מצדו טען כי לאור חובת הנאמנות שלו לחברה ההולנדית, הוא מחויב לעכב את פירעונו של הצ'ק.

השופטת פלפל קבעה כי מאחר שבנק הספנות שילם לשגב את ערך הצ'ק הנכון ליום התשלום בפועל - הרי שצ'ק מסוג כזה שומר על ערכו הדולרי, ועל כן אין להצמידו בשנית.

לעניין הריבית, השופטת קיבלה את טענתו של בא כוחו של שגב, עו"ד אפי פרי, וקבעה כי הוא זכאי לתשלום הריבית, וזאת מיום מועד הפירעון המקורי (ת"א 1355/99).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully