וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רישיון עריכת הדין של עד מרכזי בפרשת פרי נשלל בשל עדות שקר

הארץ

3.7.2001 / 9:53

ההחלטה עלולה לפגוע בחלק מכתב האישום נגד פרי, יזם הפנסיה הגרמנית

מאת בן-ציון ציטרין

בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב, שלל לצמיתות בשבוע שעבר את רישיון עריכת הדין של עו"ד אברהם בינשטוק, שהורשע בסדרת עבירות אתיות שאינן הולמות עורך דין, לאחר שהודה בהן בבית המשפט.

בין השאר הורשע בינשטוק בזיוף מסמכים, שימוש במסמכים מזויפים במטרה להשיג דבר במרמה, מסירת תצהירים כוזבים, ומתן עדות שקר בבית המשפט.

בינשטוק הוא עד מרכזי בפרשת עו"ד ישראל פרי, יזם ומנהל הארגון למימוש האמנה לביטחון סוציאלי ישראל-מערב גרמניה.

הפרקליטות עומדת להגיש כתב אישום חמור נגד פרי בגין כמה עבירות, ובהן גניבה, מרמה, הדחה ושיבוש מהלכי משפט, ועבירות ביטוח. בינשטוק נאות בשעתו, במסגרת הסדר עם רשויות המס, לעמוד לרשות התביעה בכתב האישום שיוגש נגד פרי.

החלטת בית הדין המשמעתי של הלשכה פוגעת בחלק מכתב האישום שהתגבש נגד פרי, משום שהיו שראו בבינשטוק עד מצוין, בשל קירבתו לפרי, היכרותו את הארגון, והמידע הרב שמסר.

דובר משרד המשפטים אמר בתגובה כי בינשטוק הוא עד תביעה אחד מתוך עדי תביעה רבים שיופיעו במשפט.

בינשטוק היה בעבר שותף של פרי בתחילת פרויקט ארגון הפנסיה הגרמנית, ואחר כך נפרדו דרכיהם.

בינשטוק תבע את פרי ואת הארגון ב-93', בטענה כי היוזמה להקמת הארגון היתה של אמו של בינשטוק, וכי פרי חייב לקרן המשפחתית של בינשטוק הון עתק. במהלך המשפט האזרחי המתנהל ביניהם, הגיש בינשטוק לבית המשפט מסמכים שונים.

במאי 2000, כאשר החל שלב ההוכחות בהליך המשפטי, הודה בינשטוק בעדות שקר ובזיוף מסמכים, כולל בשכתוב חלק מצוואתה של אמו, לאחר שזו נפטרה.

כמו כן הודה בינשטוק בעדותו כי שיכנע שניים מחבריו לחתום על מסמך הצוואה הכוזב, כאילו היו עדים לכתיבת הצוואה.

בינשטוק הודה גם כי השימוש בשמה של אמו ובקרן נועד כדי להרחיק אותו מבעלות על העסק, כדי שיוכל לקבל את רווחיו בחו"ל, ולהשתמט מתשלום מס בישראל.

הוא הודה כי רכש את מלוא הזכויות בקרן מאמו, וכי כל שנעשה היה חלק מתכנון מס. כמו כן הודה בינשטוק במתן עדות שקר בחקירתו בבית המשפט.

בעקבות התפתחויות אלה הוגשה לפני כשנה תלונה במשטרה נגד בינשטוק, וכן תלונה ללשכת עורכי הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully