וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק: ניתן למנות את פרופסור רות גביזון לאחר "תקופת צינון"

יובל יועז

12.12.2005 / 7:19

בשיחות סגורות שתוכנן הגיע ל"הארץ", הבהיר ברק כי התנגד רק למינויה המיידי של גביזון לשופטת, ללא קשר ל"אג'נדה" שלה; חושש כי מינוי ללא תקופת צינון יביא לפוליטיזציה מלאה של הליך מינוי השופטים



נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק, אינו מתנגד כליל למינויה של הפרופ' רות גביזון לבית המשפט העליון, אלא רק למינויה המיידי, ללא "תקופת צינון". כך הבהיר ברק בימים האחרונים בסדרת שיחות סגורות, שתוכנן הגיע לידי "הארץ".



ברק אמר עוד שעמדתו על מינויה של גביזון "לא הובנה כראוי". לדבריו, התנגדותו אינה נובעת מ"האג'נדה" של גביזון, שלפיה היא מתנגדת ל"אקטיוויזם השיפוטי" שמנהיג ברק בעליון. ברק, לדבריו, מתנגד לכך שהמעורבים ב"מאבקים ציבוריים", המתראיינים לעיתונים ומפרסמים בהם את דעותיהם, או משתפים פעולה עם ארגונים ציבוריים - כמו האגודה לזכויות האזרח, שגביזון עמדה בראשה, או פרויקט כתיבת החוקה שבו השתתפה - ימונו לבית המשפט העליון ללא תקופת צינון משמעותית, כאורך מעורבותם במאבקים הציבוריים.



הסיבה לצורך בצינון, לפי ברק, היא הסכנה להידרדר ב"מדרון חלקלק", שבתחתיתו פוליטיזציה מלאה של הליך מינוי השופטים: בכל מינוי יתמכו גורמים פוליטיים אחרים וייווצר הצורך "לאזן" מינוי אחד באמצעות מינוי "נגדי".



ברק גם סבור שכינוס הוועדה לבחירת שופטים בתקופת בחירות הוא "שלא כדין", אולם הוא משוכנע ששרת המשפטים, ציפי לבני, תימנע לבסוף מכינוסה. אם בכל זאת תכונס הוועדה, ב-24 בינואר, מתכוון ברק להתנגד לכל המועמדים ששמם יועלה - כולל מועמדים שהוא מבקש למנות לעליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully