וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף מעל 800 נקודות

נתן שבע

12.12.2005 / 17:22

המעו"ף עלה ב-1%. מכתשים אגן הוסיפה כ-2% והשלימה זינוק של 8.5% מתחילת החודש. כי"ל טיפסה ב-2.3%

מדד המעו"ף שבר את רמת 800 הנקודות הפסיכולוגית והתבסס מעליו, כאשר המדדים המובילים הולכים ותופסים תאוצה. כוחו העולה של ראש הממשלה, אריאל שרון, שמתחזק מדי יום עם מצטרפים חדשים למפלגתו (אתמול היה זה שר הביטחון שאול מופז) - דבר שמשדר יציבות בעתיד הפוליטי, ומגמה חיובית בשווקי העולם דחפו עוד את השוק קדימה.

מדד המעו"ף עלה ב-1% לרמה של 806.7 נקודות, מדד תל אביב 100 טיפס 0.8% לרמה של 811.3 נקודות, מדד התל טק 15 הוסיף 0.8%. מחזור המסחר הגבוה הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

עליות השערים האחרונות מבוססות גם על הדו"חות הכספיים המוצלחים של הרבעון השלישי. גם נסיונם של מנהלי ההשקעות לשמור על התשואות המוצלחות אותן השיגו מתחילת השנה, כנראה שיש לו יד במירוץ המדדים לקראת סוף השנה.

היחלשותו של הדולר בעולם ובארץ, שיורד לרמה של 4.6 שקלים, מחזקת את השחרים הארוכים, שמוסיפים עד 0.3%. הגלילים הצמודים מטפסים אף הם בשיעור דומה.

בענף הכימיה בולטת בימים האחרונים שוב כי"ל, בעקבות כנס ענף הכימיה בניו יורק בשבוע שעבר, בו הבליטו החברות ומובילת השוק פוטאש את המשך הביקושים בענף האשלג הצפויים בשנים הקרובות.

בכנס המשקיעים של תמיר פישמן ו-TheMarker אתמול לא שלל מנכ"ל כי"ל, עקיבא מוזס, את דבריו של מנכ"ל ענקית האשלג פוטאש, שהעריך כי השוק יתקשה להשיג את הביקושים העודפים, דבר אשר תומך ברמות המחירים הגבוהות. מוזס רמז, כי כי"ל אמורה להמשיך וליהנות מהמגמות האלה. כי"ל עלתה 2.3% והשלימה זינוק של 7%.

גם סמנכ"ל מכתשים אגן, אלי אשרף, נשמע אתמול בכנס אופטימי לגבי ההמשך. אשרף ציין, כי הרבעון הרביעי של החברה בברזיל צפוי להיות חזק ולכסות על הרבעונים האחרונים. מכתשים הוסיפה עוד 1.8% והשלימה טיפוס של יותר מ-8% מתחילת החודש.

מניות נוספות, שהציגו אף הן בכנס, הראו עליות שערים נאות. מניית תמיר הון סיכון עלתה ב-4.9% במחזור ער. גזית גלוב עלתה ב-5%, אפריקה ישראל זינקה בכ-4%, ח.מר עלתה ב-2.4% ואילו מניית דמרי עלתה ב-2.5%.

עוד בענף הכימיה - טבע איבדה 0.7%, לאחר שהשלימה כבר עלייה של יותר מ-85% מאז השפל בו נסחרה באוקטובר שנה שעברה.

מניות הבנקים נסחרות במגמה מעורבת, כאשר לאומי עלתה 0.2% והפועלים איבדה 1.3%. דיסקונט בלטה בעלייה של 3.2%. האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים צפה היום עליות של עד 13% בכל מגזר מניות הבנקים.

אלביט מערכות זכתה להזמנה מחיל הנחתים האמריקאי למשקפות תרמיות בהיקף של 34 מיליון דולר. במסגרת חוזה המסגרת, קיים פוטנציאל להזמנות מהחברה בהיקף של כ-250 מליון דולר למשך חמש שנים. מניית החברה הגיבה לידיעה בעלייה של 2.2%.

כור, שמחזיקה במכתשים אגן, עלתה ב-2.7%. בכנס המשקיעים של תמיר פישמן ו-TheMarker אתמול אמר סמנכ"ל הכספים של כור, דן מידן, כי כור נסחרת בדיסקאונט של 23% על אחזקותיה, לעומת דיסקאונט של כ-10% המקובל לחברות אחזקה.

אלביט הדמיה, שדיווחה על רווח של 78 מיליון שקל ברבעון השלישי - 14% פחות מהרבעון המקביל של השנה - איבדה 0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully