וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארי שקד: יש סיכוי טוב שריטליקס תוביל את שוק מערכות התוכנה העולמי לחנויות ברשתות מזון

יורם גביזון

12.12.2005 / 9:44

לדברי שקד, יו"ר ומנכ"ל החברה - המפתחת תוכנות לענף קמעונאות המזון, הדלק וחנויות הנוחות - הנתח של מערכות התוכנה הפתוחות לשוק המזון צפוי לצמוח מ-20% ב-2003 ל-75% ב-2008



סיכוייה של חברת ריטליקס להמשיך בצמיחתה המהירה גם ב-2006 נראים טובים, אם לשפוט מדבריו של בארי שקד, יו"ר ומנכ"ל החברה, שמפתחת תוכנות לענף קמעונאות המזון, הדלק וחנויות הנוחות.



שקד ציין כי צמיחתה של החברה, שהוקמה ב-82', מבוססת על מגמות עולמיות בתעשיית התוכנה ועל האסטרטגיה העסקית שלה בשוק זה.



שקד ציין את הדו"ח של חברת המחקר AMR, שזיהה את המגמה של מעבר ממערכות תוכנה ייעודיות שפותחו על ידי יצרני חומרה כמו יבמ ו-NCR למערכות תוכנה פתוחות, כלומר כאלה שאינן תלויות בחומרה שעליה מתקינים אותן. לדבריו, לריטליקס, שזוכה ב-80% מהחוזים בתחום פתרונות התוכנה לחנויות, יש סיכוי טוב להוביל את השוק.



שקד ציטט נתונים של יבמ והערכות של החברה, שלפיהן נתח השוק של מערכות התוכנה הפתוחות לשוק המזון צפוי לצמוח מ-20% ב-2003 ל-75% מהשוק ב-2008. ריטליקס, שמחזיקה בנתח של 45% משוק מערכות התוכנה הפתוחות בשוק המזון, עשויה לצמוח אם תחזית זו תתממש.



ריטליקס, שהתקינה את מערכות התוכנה שלה ב-15 מבין 50 רשתות המזון הגדולות בעולם, צפויה גם ליהנות מהעובדה ש-63% מרשתות שיווק המזון מתכננות להחליף את מערכות התוכנה שלהן בנקודות המכירה בשנתיים הקרובות. שיעורי הזכייה של החברה בתחום ניהול שרשרת האספקה נמוכים יותר, כ-30%, ועם זאת, גם בתחום זה ריטליקס עשויה לצמוח, שכן 57% מהקמעונאים יחליפו את מערכות התוכנה שלהן בתחום ניהול שרשרת האספקה בשנתיים הקרובות.



שקד ציין במיוחד את הזכייה במכרז של חברת Publix הפועלת בדרום ארה"ב, משום שחברה זו היתה מבצרה של חברת יבמ, בזכות החומרה שסיפקה לרשת האמריקאית.



מגמה אחרת שמיטיבה עם ריטליקס היא הניסיון של רשתות המזון להיאבק ביתרון העצום של חברת וול מארט, שמחזורה השנתי הוא 290 מיליארד דולר, לעומת מחזור שנתי של 90 מיליארד דולר לקמעונאית המזון השנייה בגודלה - חברת קרפור, שבסיסה בצרפת.



לדברי שקד, קמעונאיות המזון הגיעו למסקנה שאחת הדרכים לקזז חלק מהיתרון של וול מארט בתחום הרכש היא להצטייד במערכות תוכנה יעילות ומתוחכמות יותר ממערכות התוכנה שוול מארט מפתחת באופן עצמאי. שקד העריך שריטליקס פיתחה מערכות תוכנה טובות יותר, שמסוגלות לחסוך 4%-1% ממחזור המכירות של חברה. כאשר מדובר בחברות שמחזורן הוא 60 מיליארד דולר לשנה, אלו הם חסכונות עצומים שמגיעים ישירות לשורת הרווח הנקי.



שקד מצביע על העובדה שריטליקס היא כיום החברה היחידה בתחום התוכנה לרשתות השיווק הקמעונאיות שמציעה מערכת תוכנה שלמה, החל בניהול המלאי במחסן עד לנקודת המכירה, דרך שירותי מידע לספקים, חיזוי ביקושים ואופטימיזציה של מחירים ועד לניהול מועדוני לקוחות ומבצעי מכירות.



"הכוח שלנו הוא ביכולת לספק פתרון תוכנה לקמעונאי, שמבצע סינכרוניזציה בין כל אגפי הארגון: מטה החברה, המחסן, החנות והמפיץ", אומר שקד.



ריטליקס השיקה לאחרונה את מערכת ה-Insync, שהיא פתרון תוכנה כולל לרשתות קמעונאיות. המערכת כבר זכתה ב-5 חוזים, אחד מהם לרשת קמעונאות גדולה מהשורה הראשונה, חוזה שמשמעותו הכנסות של 7-2.5 מיליון דולר לשנה במשך 7 שנים.



להערכת שקד, מספר רב של חברות בוחנות כיצד יוטמע הפתרון החדש ברשת הגדולה, כדי להחליט אם לרכוש אותו. לדבריו, הזהירות נובעת במקרה זה מכישלונות שהיו בעבר בהטמעת פתרונות תוכנה כוללים על ידי חברות כמו Retek.



שקד ציין כי יותר מ-80% מהכנסותיה של ריטליקס נובעות מהכנסות מלקוחות קיימים, כך שתכנון התקציב ל-2006 נשען על ההנחה שהמחזור של 190 מיליון דולר שצפוי לחברה ב-2005 יהיה הבסיס לצמיחה ב-2006. שקד העריך שהשווקים בסין, הודו, יפאן וצרפת יניבו לחברה חוזים גדולים בעתיד הקרוב, בין היתר בשל אספקות לחברת דלק הודית, ככל הנראה ריליאנס, וזכייה שתוכרז בקרוב בשני חוזים גדולים עבור רשתות מזון צרפתיות מהשורה הראשונה וחוזה עבור רשת קמעונאית יפאנית מהשורה הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully