וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בורסת טוקיו עשוי להתפטר; מערכת המסחר של הבורסה מנעה ביטול פקודת מסחר מוטעית

סוכנויות הידיעות

12.12.2005 / 10:19

טקואו טסורושימה אמר כי הוא עשוי להתפטר לאחר שהבורסה מסרה כי המערכת שלה מנעה מהבנק היפאני מיזוהו פייננשל את ביטולה של טעות בפקודת מסחר שתעלה לפחות 223 מיליון דולר



נשיא בורסת טוקיו, טקואו טסורושימה, אומר כי הוא עשוי להתפטר לאחר שהבורסה מסרה כי המערכת שלה מנעה מהבנק היפאני מיזוהו פייננשל את ביטול הטעות בפקודת מסחר שתעלה לפחות 27 מיליארד ין (כ-223 מיליון דולר). כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



מיזוהו פייננשל הודיע ביום שישי כי הטעות בפקודת מסחר במניית ג'יי-קום צפויה לגרום לו להפסד של לפחות 27 מיליארד ין - כ-4% מהרווח החזוי של הבנק בשנת הכספים שתסתיים במארס. היקף ההפסד עשוי אף לגדול על רקע ניסיונות מיזוהו לעמוד בהתחייבויותיה בעקבות פקודת מכירה שגויה של 610 אלף מניות של ג'יי-קום.



מערכת המסחר של בורסת טוקיו לא הגיבה לארבעה ניסיונות לבטל את פקודת המכירה. מיזוהו סקיוריטיז, חטיבה של הבנק השני בגודלו ביפאן, עשויה לדרוש פיצוי מהבורסה. כך אמר דובר מטעם החטיבה, לפי בלומברג.



טעות של 3.5 מיליארד דולר בפקודת מסחר של מיזוהו סקיוריטיז גרמה ביום חמישי לתוהו ובוהו במניית ג'יי-קום היפאנית - חברה בעלת שווי שוק של 93 מיליון דולר בלבד - ביום המסחר הראשון שלה בבורסת טוקיו.



בחודש שעבר, הודיעה הבורסה, כי תקצץ את שכרם של כמה ממנהליה הבכירים בעקבות תקלת מחשב שגרמה להפסקת המסחר למשך מספר שעות בבוקר ה-1 בנובמבר. בהודעה אז, נאמר כי נשיא הבורסה, טסורושימה, יספוג קיצוץ של 50% בשכרו החודשי למשך 6 חודשים, החל מנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully