וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הוויטמינים GNC נסגרת

שרון שפורר

12.12.2005 / 10:30

החברה מתכוונת מעתה לרכז את פעילותה בהפצה לרשתות הפארם ולבתי המרקחת לאחר הפסדים מצטברים של 11.2 מיליון שקל

כשנתיים וחצי בלבד לאחר שרכשה את חברת ניוטרישן - המפיצה את מוצרי GNC - מידי מיקי דורסמן, חברת כבר מתכוונת לסגור את 7 חנויות הרשת בארץ, במהלך התקופה הקרובה. מהלך זה יביא את אילקס לרשום הפרשה שלך 1.8 מיליון שקל לירידת ערך הנכסים הקבועים והזיכיונות. החברה מתכוונת מעתה לרכז את פעילותה בהפצה לרשתות הפארם ולבתי המרקחת.

עיון בדו"חות הרבעון השלישי של אילקס - שדווקא מציגים שיפור ניכר בפעילותה - חושף את ההפסדים הלא מבוטלים אשר יצרה לה רשת הוויטמינים ותוספי המזון. הדבר מפתיע במעט, נוכח טרנד הבריאות ותוספי התזונה אשר תפס תאוצה בשנים האחרונות.

מגזר זה יצר לחברה הפסד של 9 מיליון שקל בכל 2004, ועוד 2.2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2005 - ובסך הכל - הפסד מצטבר של 11.2 מיליון שקל, בעוד שההשקעה ברכישת ניוטרישן, שהפעילה 13 סניפים בדרום אפריקה ובישראל, עמדה על כחצי מיליון שקל. את הפעילות של ניוטרישן, שרכשה אילקס בדרום אפריקה בסוף 2003, סגרה החברה כבר באוגוסט 2004, לאחר שגם זו הניבה לה הפסדים - אף גבוהים יותר מאשר מהפעילות בארץ.

שוק הוויטמינים ותוספי התזונה הוערך בספטמבר האחרון ב-166 מיליון דולר, עם קצב גידול שנתי של כ-15%. אין פלא, אם כך, שתחרות עזה מאפיינת את התחום.

בחודש ספטמבר נכנסה לשוק קופת החולים מכבי, שהשיקה מותג פרטי חדש בשם מכבי קר - מותג שנועד, בין השאר, להתחרות בשירותי בריאות כללית, שפועלים כבר למעלה מ-6 שנים בתחום וחולשים על נתח שוק של כ-16%. שחקנים נוספים עמם נאלצה להתמודד GNC - לה נתח שוק של 4% בלבד - כוללים את אימברוזיה עם 15%, ניו פארם עם 12% ולייף עם 4%. במכבי בונים על נתח שוק של כ-8% בתוך שנתיים.

על אף ההפסדים שיצרה לה רשת הוויטמינים, הרי שאילקס - העוסקת בעיקר בשיווק ציוד וערכות דיאגנוסטיקה למעבדות רפואיות בבתי חולים, לבנק הדם ולקופות חולים בארץ ובדרום אפריקה - הציגה ברבעון השלישי של 2005 שיפור ניכר בתוצאותיה. זאת, בדומה לסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה.

הכנסות החברה צמחו ברבעון השלישי ל-42.4 מיליון שקל מ-32.9 מיליון ברבעון המקביל לו, והעבירו אותה לרווח של 1.7 מיליון שקל - לעומת הפסד בגובה דומה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה בתקופה כולה הגיעו לגובה של 110 מיליון שקל - צמיחה של למעלה מ-10%, לעומת 97 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה. בעקבות כך, הציגה אילקס מעבר לרווח של 2.3 מיליון שקל, אל מול הפסד של 5.8 מיליון לפני שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully