וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתדלק לשעבר בפז: נשדדתי והחברה ניכתה סכום השוד משכרי

עינב בן יהודה

12.12.2005 / 12:14

העובד תובע מהחברה 2,977 שקל שנוכו משכרו ופורטו בתלוש המשכורת תחת "מקדמות אישיות"; לדברי מנהל התחנה שבה עבד, הסכומים נוכו בגין חוסרי ציוד וחוסרים בהפקדות



עובד לשעבר בפז הגיש לאחרונה תביעה נגד החברה בבית הדין האזורי לעבודה, בגין ניכויים בלתי חוקיים משכרו. התובע, שנעזר בדוד פרחיה מהתנועה למלחמה בעוני, תובע מהחברה 2,977 שקל. במקביל לתביעה זו, יוגשו בקרוב שתי תביעות נוספות של עובדים לשעבר בפז, הטוענים אף הם כי שכרם נוכה באופן בלתי חוקי.



התובע הועסק כמתדלק במשך חמישה חודשים, ולטענתו במשך כל התקופה נוכו משכרו סכומים שונים שפורטו בתלוש המשכורת תחת "מקדמות אישיות". התובע טוען, כי הסעיף נקרא בתלוש המשכורת כ"מקדמות" כדי לא לסתור את חוק הגנת השכר, שמתיר לנכות משכרו של עובד מקדמות שביקש על חשבון שכרו. לדבריו, מעולם לא ביקש מקדמה על חשבון שכרו ולא קיבל מקדמות כאלו, והסכומים שהפחיתה החברה משכרו היו ניכויים אסורים על פי חוק.



כאשר פנה למנהל התחנה לקבל הסבר על הניכויים נמסר לו כי הסכומים נוכו משכרו בגין חוסרי ציוד וחוסרים בהפקדות. לדבריו, חוסרים בהפקדות נגרמים עקב בריחת נהגים בלי לשלם והם אינם באשמתו. באחד המקרים אף נשדד בידי רעול פנים חמוש בסכין ב-1,500 שקל. במקרה אחר, לאחר שמנהל התחנה טען כי חסרים 2,000 שקל בקופה, נתן העובד למנהל 1,000 שקל מכספו, לאחר שהמנהל איים עליו.



התובע מבקש מבית הדין, כי יחייב את פז להשיב לו את 1,000 השקלים וסכום נוסף של 1,977 שקל שנוכו משכרו בניגוד לחוק.



מפז נמסר כי טרם התקבלה התביעה, ולכן לא ניתן להתייחס אליה. החברה הבטיחה להתייחס לתביעה ולתביעות העתידיות אם יוגשו, ברגע שתקבלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully