וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוג חדש של סדנאות יזע: גיימרים סינים משחקים משחקי מחשב עבור לקוחות במערב

ניו יורק טיימס

12.12.2005 / 13:31

שחקנים אמידים, שאין להם זמן וסבלנות לטפס לרמות הגבוהות של המשחקים, מוכנים לשלם לסינים צעירים כדי שישחקו בשבילם בשלבים הראשונים



מאת דייוויד ברבוזה

פוז'ו, סין. אחד מהמפעלים החדשים בסין פועל במרתף סודי של מחסן ישן בעיר פוז'ו. על קירות המרתף מתנוססות כרזות של משחקי מחשב, וגדודי צעירים יושבים שם צמודים למסכי המחשב ומקלידים במרץ.



האנשים שעובדים במקום הסודי הזה נקראים "חוואי זהב". בכל יום, במשמרות של 12 שעות, הם משחקים במשחקי מחשב. הם הורגים מפלצות, מנצחים בקרבות, וקוצרים את הפרסים - מטבעות זהב ושאר טובין וירטואליים - שאותם, כך מסתבר, אפשר להמיר לכסף אמיתי. שחקנים אמידים, שאין להם זמן וסבלנות לטפס לרמות הגבוהות של המשחקים, מוכנים לשלם לסינים צעירים כדי שישחקו בשבילם בשלבים הראשונים של המשחק.



"אני וחברי הורגים מפלצות 12 שעות ביום, שבעה ימים בשבוע", מספר עובד בן 23 בחברה. "אני מקבל 250 דולר בחודש - שכר טוב יותר משקיבלתי בעבודות קודמות, ואני יכול לשחק כל היום".



אף על פי כן, בעבור העובדים לא מדובר במשחק ילדים - הם חייבים לעמוד בכמות מסוימת של משחקים ליום. הם משחקים תחת פיקוח הממונים עליהם, שמספקים להם את המחשבים, את התוכנה ואת החיבור לאינטרנט.



"הם מנצלים את הפרשי השכר בין ארה"ב לסין לכוח עבודה בלתי מיומן", אומר אדוארד קסטרונובה, מרצה לתקשורת באוניברסיטת אינדיאנה, המתמחה בכלכלה של משחקים ברשת, "עלות הזמן בארה"ב גבוהה בהרבה מבסין". על-פי ההערכות בשנים האחרונות נפתחו בסין מאות סדנאות יזע של שחקני מחשב, ויותר מ-100 אלף צעירים מועסקים בהן במשרה מלאה.



בכל משחק השחקנים צוברים ממון במטבע וירטואלי, שבו משתמשים שחקני מחשב בעולם. המשחק מאפשר לשחקנים לסחור במטבעות ביניהם, ולרכוש באמצעותן תחמושת, קמעות, כשפים ואמצעים נוספים שיעזרו להם להעפיל לרמות גבוהות של המשחק.



האינטרנט מלא כיום בפרסומות שמציעות למכירה דמויות רבות עוצמה - רבות מהפרסומות הן של חברות סיניות קטנות. באתר המכירות הפומביות e-Bay, למשל, אפשר לרכוש 100 גרם של זהב למשחק "World of Warcraft" תמורת 9.99 דולר. עלייה לרמה 60 של המשחק נמכרת תמורת 269 דולר.



המפעלים האלה יצרו סוג חדש של עסקים, המבוססים על עבודה סינית זולה. עסקים אלה משתלבים בעולם המתפתח של משחקים רבי משתתפים ברשת, הבנויים על משחקי תפקידים ועל עלילות מעולם הפנטזיה.



לפי נתוני DFC Intelligence, העוקבת אחר שוק משחקי המחשב, יותר ממיליון גולשים בעולם משחקים במשחקים אינטראקטיביים ברשת, וחברות המשחקים זוכות להכנסות של 3.6 מיליארד דולר בשנה ממנויים.



לטענת שחקנים רציניים וותיקים, מפעלי השחקנים הורסים את המשחקים. גם יצרניות המשחקים הגדולות טוענות שהמפעלים מפירים את תנאי השימוש, האוסרים על השחקנים למכור טובין וירטואליים תמורת כסף אמיתי. אולם העסקים הווירטואליים משתלמים כל כך עד שכמה מחברות המשחקים הגדולות החלו להציע שווקים מקוונים משלהן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully