וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך נוסף של מיקרוסופט במאבק על ההכנסות מפרסום במנועי חיפוש: תציע לגולשים נתח מההכנסות

TheMarker

12.12.2005 / 13:42

ביל גייטס דיווח על יוזמה אפשרית זו בשבוע שעבר; משיכת יותר גולשים למנוע החיפוש של מיקרוסופט עשויה למשוך יותר מפרסמים; בינתיים, לחברה אין תוכניות מוגדרות ליישום האפשרות



ביל גייטס אינו מתכוון לתת לגוגל לגרוף את כל הכסף מערימת הפרסום המקוונת: בשבוע שעבר, הודיע גייטס על רעיון לשיתוף משתמשים בהכנסות מפרסומות, אם ישתמשו במנוע החיפוש של מיקרוסופט. לדבריו, התשלום יתבצע בכסף או תמורת שימוש בתכנים שאינם מוצעים בחינם. מההצהרה שמסר גייטס, לא ברור כיצד יתבצע תגמול המשתמשים במנוע החיפוש של מיקרוסופט.



דוברת מיקרוסופט אמרה כי מדובר באפשרות אחת מיני רבות לשירותים חדשים, אך כי לחברה אין בינתיים תוכניות מוגדרות ליישום אפשרות זו.



מיקרוסופט מנהלת קרב מאסף עם גוגל על הפרסום המקוון. לגוגל עדיפות משמעותית, עם מערכת הפרסומות פיי-פר-קליק (תשלום עבור כל לחיצה של משתמש על לינק של המפרסם), לעומת שטחי פרסום באינטרנט שמציעות חברות רבות. הפרסום צמוד החיפוש של חברות אחרות - כמו של מיקרוסופט ויאהו - נופל משמעותית מזה של גוגל. בספטמבר פורסם כי למנוע החיפוש של גוגל נתח שוק של 45% בקרב הגולשים האמריקאים, מול 12% בלבד של מיקרוסופט.



עולם הפרסום המקוון עובר שינויים, במהלכם הוא נוגס גם בענפי הפרסום המסורתיים. צמיחתה של גוגל בענף הפרסום המקוון מעוררת תרעומת בקרב ענפי הפרסום המסורתיים, שחוששים כי גוגל חודרת אל תחומם וכבר מזמן אינה מסתפקת בפרסום צמוד חיפוש.



גוגל, המנסה לגוון את בסיס ההכנסות שלה, החלה להציע למפרסמים מערך חינמי של כלי ניתוח שיווקיים, כדי "לסייע" להם להגדיל את הוצאותיהם על מודעות טקסט שגוגל מציבה באתריה. בנוסף, גוגל החלה למכור שטחי פרסום במדיה מודפסת, וצפויה להיכנס גם לתחום המודעות הגרפיות המותגי.



בשבוע שעבר, פורסם בעיתונות האמריקאית כי מיקרוסופט מובילה על גוגל במגעים לספק לחטיבת האינטרנט של טיים וורנר, AOL, את טכנולוגיית הפרסום צמוד החיפוש. כיום, מספקת גוגל טכנולוגיה זו ל-AOL, וככל הנראה היא לא תוותר בקלות על מקור הכנסה זה. לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, גוגל עשויה להציע ל-AOL חלק גדול יותר בהכנסותיה מהפרסום באתרי AOL, על מנת להדוף הצעה מתחרה של מיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully