וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל בן זאב: יש מקום לעליות של בין 10%-13% במניות ארבעת הבנקים הגדולים

שרון שפורר

12.12.2005 / 13:56

האנליסט של כלל פיננסים בטוחה מעלה את מחיר היעד של לאומי ל-19.1 שקל ושל הפועלים ל-22.2 שקל; הערכה: הבנקים ייהנו בעתיד מביטול הפרשות ומגביית הכנסות מימון על האשראי הבעייתי



יובל בן זאב מכלל פיננסים בטוחה סבור שעדיין יש מקום לעליות במניות הבנקים על אף התשואות הגבוהות שהניבו מאז תחילת 2005. לדבריו, הבנקים ישכילו לנצל גם בעתיד את רשת ההפצה החזקה העומדת לרשותם לשם ייצור הכנסות נוספות (עמלות הפצה, הכנסות ממכירת מוצרים פנסיונים, מכירת מוצרים מובניןם ועוד). בן זאב עידכן כלפי מעלה את מחירי היעד של חמשת הבנקים הגדולים בהתאם למודל שאותו הוא מכנה "היום שאחרי בכר".



האנליסט של כלל פיננסים בטוחה מעלה את היעד של בלמעלה משקל ל-22.2 שקל - גבוה בכ-10% ממחיר השוק. בן זאב מציין, כי היכולת המרשימה של ייצור הכנסות כפי שבאה לידי ביטוי ברבעון השלישי הופכת את מניית הבנק הגדול במדינה ל"החזקת עוגן בתיק המניות".



את היעד של מעלה בן זאב בחצי שקל ל-19.1 שקל - גבוה ב-13% ממחיר השוק. הוא סבור, כי "זוהי המניה המועדפת בסקטור", בעיקר בשל תשואת הדיווידנד הגבוהה הצפויה בשנה הקרובה ויכולת ייצור ההכנסות.



הבנק השלישי בגודלו במדינה - בנק - מקבל מבן זאב מחיר יעד של 8.7 שקלים לעומת מחיר קודם של 8.3 שקלים וגבוה בכ-10% ממחירו בתל אביב. מזרחי זוכה למחיר יעד של 28.5 שקל - גבוה ב-60 אגורות מהמחיר הקודם וב-11% ממחיר השוק. בן זאב מציין כי הפוטנציאל של הבנק נובע מההתקדמות בשילוב טפחות ומהפוטנציאל ברכישת בנק אחר - "בעיקר אוצר החייל אבל אולי גם או בנק ".



לארבעת הבנקים הגדולים מעניק בן זאב המלצת תשואת יתר. עבור דיסקונט מדובר בהעלאת המלצה ובן זאב מספר כי החליט לעשות זאת, למרות העיכוב בהפרטתו וחקירת הלבנת ההון בניו יורק.



הבנק הוא היחיד שקיבל המלצה פושרת יחסית של "תשואת שוק". עם זאת, מדובר בהעלאת המלצה עבור הבנק מרמת "תשואת חסר" והעלאת מחיר היעד עבורו בלמעלה משקל ל-48.2 שקל - פרמיה צנועה של כ-1.4% על מחיר השוק. בן זאב מעריך, כי הבנק יהיה הנהנה העיקרי ממכירת קרנות הנאמנות, כיוון שאלו לא תרמו לו הכנסות מדמי ניהול (כיוון שהוא מוחזק על ידי ) ובעתיד הוא צפוי ליהנות מעמלות הפצה.



בן זאב מתייחס בסקירתו לשני נושאים נוספים. הוא קובע כי יתרת ההפרשות לחובות מסופקים מהווה מקור פוטנציאלי לביטול הפרשות בעתיד - מהלך התורם ישירות לרווח לפני מס. כמו כן, הוא סבור כי האשראי הבעייתי אינו נושא מקור הכנסה, ומהווה מקור פוטנציאלי לגביית הכנסות מימון בעתיד.



להערכתו, ביטול ההפרשות בעתיד הוא בעל פוטנציאל רווח של כ-19 מיליארד שקל עבור חמשת הבנקים. עבור בנק הפועלים ובנק דיסקונט מדובר באחוז הגבוה ביותר מההון העצמי של 43% ו-50%, בהתאמה. שלושת האחרים נעים בין 34%-33% מההון העצמי.



האשראי הבעייתי הוא בעל פוטנציאל הכנסות של 2.2 מיליארד שקל. בנק הפועלים ובנק דיסקונט הם בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להכנסות עם 281 מיליון שקל ו-137 מיליון שקל, בהתאמה.



בן זאב מדגיש כי קשה להעריך מתי יציגו הבנקים רווחים אלו, שכן מדובר בסכומי עתק העשויים להתפרש על מספר שנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully