וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האינטרנט לייקוס רוצה לחזור לבורסה בעוד שנתיים - לאחר שנמכרה בשבריר משווי השיא שלה

TheMarker

12.12.2005 / 14:57

לייקוס נרכשה בשנה שעברה על ידי דאום קומיוניקיישנס הדרום קוריאנית תמורת 95 מיליון דולר - מחיר זעום לעומת המחיר בו רכשה אותה טרה נטוורקס הספרדית - 12.5 מיליארד דולר



חברת האינטרנט לייקוס מעוניינת לצאת להנפקה ולהירשם בבורסת המניות בעוד כשנתיים. כך אמר מנכ"ל לייקוס, אלפרד טולה, לעיתון הגרמני "די וולט". "אנחנו רוצים להנפיק בסוף 2007 או תחילת 2008", אמר טולה לעיתון.



טולה חוזה כי לייקוס תעבור החודש לרווחיות - לראשונה ב-11 שנות קיומה - ותמשיך להיות רווחית במהלך 2006. טולה גם אמר כי החברה פתוחה להשקעות מצד משקיעים אסטרטגיים, על מנת לסייע במימון הצמיחה של החברה.



לייקוס נרכשה על ידי חברת דאום קומיוניקיישנס הדרום קוריאנית באוגוסט 2004, ממפעילת האינטרנט הספרדית טרה נטוורקס, תמורת 95 מיליון דולר. מדובר במחיר זעום לעומת המחיר בו רכשה טרה נטוורקס את לייקוס בשיא בועת ההייטק בשנת 2000 - 12.5 מיליארד דולר. טרה, לעומת זאת, נבלעה בינתיים על ידי החברה האם שלה, ענקית הטלקום הספרדית טלפוניקה - גם היא במחיר הנמוך בהרבה משיאה.



כאחד הפורטלים הבולטים בארה"ב בסוף שנות ה-90, נחשב אתר לייקוס למתחרה שווה ערך ליאהו. הפורטל המצליח הקים מספר אתרי-בת: לייקוס אירופה, לייקוס אסיה, לייקוס קוריאה ועוד. רכישתו ב-12.5 מיליארד דולר בעסקת מניות במאי 2000, נראתה כזיווג מוזר אך מעניין. טרה נטוורקס הספרדית היתה אחת מחברות האינטרנט המצליחות באירופה, ומניותיה היו מהיקרות בשוק. הרכישה נחשבה כל כך לוהטת, שמניית טרה נטוורקס קפצה ב-10.5% תוך יום אחד לאחר שהמיזוג אושר על ידי בעלי המניות.



טרה נטוורקס היתה ספקית שירותי החיבור לאינטרנט הגדולה ביותר בעולם עבור דוברי השפה הספרדית, והשנייה בשווי השוק שלה באירופה לאחר טי-אונליין - כ-85 מיליארד דולר בשיא. בעת רכישת לייקוס, היה שווי השוק שלה גבוה מ-15 מיליארד דולר. לייקוס היתה פורטל שנסחר בשווי של כ-6 מיליארד דולר בבורסת נאסד"ק. בעת הרכישה, נחשבה לחברת צמיחה מדהימה: יום לאחר ההודעה על המיזוג, הודיעה על גידול של 120% בהכנסות ברבעון ל-78.6 מיליון דולר, ורווח נקי שהסתכם בכ-7.9 מיליון דולר.



ב-31 במאי 2000, לאחר הכרזת המיזוג, הכריז אוסקר סאנצ'ז, מבכירי טרה לייקוס, כי החברה עתידה להביס את אמריקה אונליין ואת יאהו בשוק האינטרנט לאחר המיזוג. יאהו, בינתיים, נחלצה מהמשבר שפקד את חברות הדוט-קום, וכיום נחשבת לאחת מענקיות האינטרנט וכוח לא מבוטל בתחום המדיה והפרסום בכללו.



טרה נטוורקס, לעומת זאת, ב-2003 - שלוש שנים לאחר הנפקתה המתוקשרת - נרכשה מחדש על ידי החברה האם טלפוניקה, בשווי הנמוך ב-50% מזה ששילמו המשקיעים בהנפקה ב-1999. עם נפילת שוק הטכנולוגיה בשנת 2000, ניכרו הבעיות גם בטרה לייקוס. ב-2001 התרחבו הפסדיה של החברה, והיא נאלצה למכור נכסים עוד לפני מכירת הפורטל הראשי של לייקוס - כגון לייקוס קוריאה ולייקוס אסיה. טרה לייקוס נותרה עם הפורטלים באירופה ובארה"ב, ועם מנוייה כמפעילת אינטרנט באירופה. לבסוף, מכרה גם את לייקוס ארה"ב ונותרה עם לייקוס אירופה.



טלפוניקה רכשה את מחדש את השליטה בחטיבת האינטרנט, באמצעות רכישת 61.4% ממניות טרה ב-1.73 מיליארד יורו (2.04 מיליארד דולר) במזומן. מדובר בהצעת רכש המשקפת מחיר של 5.25 יורו למניית טרה נטוורקס, לעומת מחיר של 13 יורו בעת ההנפקה ושיא של 160 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully