וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני בירם במתקפה חזיתית נגד הבנקים: הם עדיין יושבים על השאלטר הקמעונאי וידחפו עוד מוצרים כמו סטרקצ'ר טבע

עומר שרביט

12.12.2005 / 15:24

בירם, שמנהל 22 מיליארד שקל באקסלנס, מעריך שבעידן "פוסט בכר" 5 בתי השקעות ירכזו את הפעילות בשוק ההון והבנקים יעקרו את המלצות בכר; אף מלה על ניגודי עניינים אצל הברוקרים הפרטיים



"הבנקים עדיין יושבים על השאלטר ומרכזים את רוב הפעילות הקמעונאית ובמובן הזה וועדת בכר לא שינתה. הבנקים ידחפו עוד ועוד תוכניות חסכון מבוססות שוק ההון, כמו המוצר שהפיץ בנק ה, שהציע להשקיע בטבע ושבגינו הרשות ביקשה הבהרות על דרך ההפצה" - כך אמר היום רוני בירם, המנהל את לצדו של גיל דויטש, במסיבת העיתונאים השנתית של בית ההשקעות.



גם השנה אקסלנס נתנו תחזיות והעריכו הערכות אלא שהפעם כבר אי אפשר לטעות בכובד המשקל של הדוברים בשוק ההון: בית ההשקעות הוותיק עבר בשבועות האחרונים לשליטתה של ה, רכש את קופות הגמל של בנק המזרחי ואת 2006 פותחים רוני בירם וגיל דויטש עם היקף נכסים מנוהל של 22.5 מיליארד שקל, מהם יותר ממחצית בקופות גמל ומוצרים פנסיוניים, 27% בתעודות סל או באג"ח מובנה והיתרה בתיקי ני"ע וקרנות נאמנות. בכך, אקסלנס מערערת באופן ממשי על הדומיננטיות של כלל פיננסים, כבית ההשקעות הפרטי הגדול בישראל, לפחות במה שנוגע לנכסים שאינם פנסיוניים גרידא.



בירם מדמה את שוק ההון של עידן "פוסט בכר", למה שאירע בתחום ראיית החשבון בעולם, קרי - התכנסות של הפירמות הגדולות למעין "ביג 5". אם היה נדמה שכבר עכשיו הברוקרים הפרטיים לא חפים מבעיות של ניגודי עניינים, הרי שבירם מעריך כי בטווח הקצר תיגבר גם הריכוזיות בענף: "רוב הפעילות בשוק ההון תיעשה על ידי 5-7 בתי השקעות כאשר בעתיד יווצרו עוד מיזוגים".



חמוש בבעלים חדשים בדמות אחת מחברות הביטוח הגדולות, בירם לא חושש לפרוס את משנתו על התוכניות של המתחרים מהצד השני של הכביש: "הבנקים ינסו לעקר את תכנית בכר. הם ינהלו 'משחק כסאות' בקרנות הנאמנות כדי למקסם את ההכנסות מעמלות ההפצה. כדי לפצות עצמם, הם ינסו למשוך את העמיתים מהקרנות השקליות, האג"ח הכללי והמט"ח לעבר תוכניות החסכון".



מה לגבי חברות הביטוח? בירם צופה כי "עמלות הסוכנים בתכניות הגמל והפנסיה צפויות לרדת, כאשר הסוכנים והחברות ייאלצו לגוון את בסיס המוצרים שלהם תוך שילוב מוצרי השקעה עם מוצרי ביטוח".



אקסלנס עצמה, עומדת לרכז את מאמציה בהרחבת סל קרנות הנאמנות שלה, ללא ספק הנקודה החלשה של בירם ודויטש. בנוסף להשקת מדד השקעות גלובלי, קרן גידור, קסמים, פקדונות על מטבעות אקזוטיים בחו"ל ו'שאר ירקות', בבית ההשקעות מתכוונים לשמש עושי שוק באג"ח מדינת ישראל ובמניות. בירם אומר כי "יש גם מחשבות על השקה של קרן ריט ברבעון הראשון של 2006".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully