וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אלון USA מטפסת ב-7%

עומרי כהן

12.12.2005 / 23:08

סיליקום עולה ב-5.7% - קיבלה הזמנה נוספת לכרטיסי מעקף. קומברס עולה ב-0.9% על רקע השלמת עסקת CSG

בוול סטריט נפתח שבוע המסחר בעליות שערים. מדד נאסד"ק עולה ב-0.4% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.3%. בקרב המניות הישראליות בולטת אלון USA בעלייה של 7.2% לאחר שזכתה בסוף השבוע שעבר להמלצה חיובית מג'ים קריימר מרשת CNBC.

סיליקום מוסיפה 5.7% על רקע עסקה נוספות וקומרברס מוסיפה 0.9% לאחר שהשלימה את רכישת חטיבת הטלקום של CSG. טבע מתממשת ב-0.4% משיא כל הזמנים.

סקירת טרום מסחר

לאחר שבוע אדום בוול סטריט, אשר בסיכומו איבדו המדדים המובילים בין 0.9%-0.7% מערכם, מאותתים החוזים העתידיים על עליות במדדים המובילים בפתיחת שבוע המסחר. קטליזטור חיובי מתקבל מצד שתי עסקות ענק בדרך: הראשונה - רכישת דרימוורקס על ידי פארמאונט פיקצ'רס - חטיבה של קונגלומרט המדיה - ויאקום ב-774 מיליון דולר במזומן ו-900 מיליון דולר נוספים בחובות והשנייה - שיחות מתקדמות שמנהלת ענקית האנרגיה - קנוק פיליפס לרכישת מפיקת הגז והנפט בורלינגטון ריסורסס ב-30 מיליארד דולר.

הרגיעה הנמשכת בזירת הנפט מאז יום שישי עשויה לתרום לאווירה החיובית הצפויה היום בפתיחת שבוע המסחר. לאחר שירדו בליל שישי בחזרה אל מתחת לרף ה-60 דולר לחבית, ממשיכים בשעה זו מחיריו של הזהב השחור לרדת וסובבים כעת סביב 59.4 דולר לחבית. זאת, על אף החלטת שרי אופ"ק בסוף השבוע שלא להגדיל את תפוקת הנפט היומית מן הרמות הנוכחיות.

הנאסד"ק יפתח את המסחר היום בגובה 2,256 נקודות. מדד דאו ג'ונס יפתח בגובה 10,778 נקודות, לאחר שהשלים שבוע שני ברציפות של ירידות, אחרי רצף של חמישה שבועות חיוביים.

בקרב המניות הישראליות, 6 חברות נכנסו לרשימת 100 המבטיחות של המגזין רד הרינג ומניותיהן עשויות ליהנות היום מסנטימנט חיובי בעקבות הדברים. לרשימה נכנסו נייס, גיוון אימג’ינג, ריטליקס, אלביט מערכות, אורבוטק ואולטיקום. מגזין הטכנולוגיה האמריקאי ערך את רשימת 100 החברות הקטנות בעלות טכנולוגיה חדשנית ומודל עסקי חכם.

אלביט מערכות תיסחר היום גם בתגובה לזכייה בהזמנות ראשוניות בהיקף של 33.6 מיליון דולר לאספקת משקפות תרמיות למארינס. העסקה תבוצע באמצעות החברה הבת בארה"ב - קולסמן - במהלך 2006 ו-2007. פוטנציאל ההזמנות במסגרת חוזה המסגרת - כ-250 מיליון דולר.

ענקית הפרמצבטיקה הישראלית, טבע, עשויה להמשיך לרכז את עניין המשקיעים גם היום. המניה שברה בסוף השבוע שיא נוסף בגובה 44.5 דולר לאחר ארבעה ימים ירוקים רצופים - משלימה עלייה שבועית של 5.7%. החברה המשיכה בסוף השבוע לספק חדשות טובות למשקיעיה, כאשר לאחר שחברת התרופות היפאנית איסאי הודיעה כי טבע תוקפת את הפטנט שלה על תרופת Aricept, לה מכירות שנתיות של כ-1.3 מיליארד דולר, הגיעה החברה גם להסדר משפטי עם חברת ספלון בנוגע לטבליות הפרוביג'יל לטיפול בעייפות כרונית, אשר נמכרו מתחילת השנה ב-365 מיליון דולר - גידול של כ-22% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, קיבלה טבע אישור לשווק בארה"ב גירסה גנרית לטבליות אנטיביוטיות של בריסטול מאיירס עם היקף מכירות שנתי של כ-230 מיליון דולר.

אם לא די בכל אלו, הרי שבליל שישי הגיבה טבע להמלצת ניטרלי מבנק אוף אמריקה, שאמנם הותיר את ההמלצה על כנה מפעם קודמת, אך העלה את מחיר היעד למניה מ-36.5 ל-45 דולר על רקע הראלי האחרון.

סיליקום עשויה גם היא לרכז את עניין המשקיעים היום, לאחר שהודיעה כי תספק לחברת פיתרונות אבטחה הזמנה שנייה של כרטיסי מעקף. עד כה מכרה סיליקום לחברה זו כרטיסי מעקף בהיקף כספי של 200 אלף דולר. סיליקום קיבלה כעת אינדיקציות מאותו לקוח על הזמנות בשווי של 2 מיליון דולר לשנה הקרובה. החברה לא פירסמה את שם הלקוח, אך זו יכולה להיות אחת משתי חברות מובילות בעולם - ג'וניפר האמריקאית או צ’ק פוינט הישראלית, אשר לשתיהן נמכרו בשנה האחרונה כרטיסי מעקף כאלה.

מניותיה של קמטק תיסחרנה היום בתגובה להזמנת המשך עבור מערכות הפאלקון שלה בהיקף של כ-1.3 מיליון דולר. המזמינה היא אחת מ-10 יצרניות הסמיקונדקטור המובילות באירופה. התקנת המערכות וההכנסות מההזמנה צפויות ברבעון הנוכחי כמו גם ברבעון הראשון של 2006.

קומברס תסחר היום על רקע השלמת רכישת חטיבת שירותי הטלקום של CSG, שעתידה להרחיב את שירותי הבילינג של קומברס גם לתחום הפוסט פייד (תשלום בדיעבד - כמו למשל חשבון חודשי המשולם לאחר השימוש) ולהפוך אותה למתחרה ישירה של ענקית הבילינג הישראלית אמדוקס.

נזכיר, כי בעקבות הרכישה, קומברס העלתה את תחזיות ההכנסות לרבעון הרביעי של 2005 מ-296 ל-325 מיליון דולר ובמקביל פירסמה תחזית ראשונה לשנה הבאה, שלפיה היא מצפה לגידול נוסף של כ-27% בשורה העליונה ל-1.5 מיליארד דולר.

עוד בקרב הישראליות של וול סטריט: פאנדטק תיסחר על רקע הידיעה, כי חברת אאורה, הנסחרת בישראל, חיסלה את אחזקותיה בחברה. מתחילת השנה מכרה אאורה מניות פאנדטק בכ-30 מיליון שקל. אורבוטק תגיב היום להודעה על כך שאורמת מכרה את כל אחזקותיה בחברה, 300 אלף מניות, בתמורה ל-7.2 מיליון דולר. רווח ההון הצפוי לאורמת מהמכירה - כ-6.4 מיליון דולר לפני מס.

ולבסוף - אלון USA עשויה ליהנות היום מתשומת לב המשקיעים, לאחר שבסוף השבוע ציין ג'ים קריימר, מומחה ההשקעות של CNBC, בתוכניתו "כסף משוגע", כי אלון USA היא הגרועה ביותר מבין בתי הזיקוק, אך המליץ עליה כתוצאה מעסקי האספלט של החברה. בקיץ החליט הקונגרס להקצות כמעט 300 מיליארד דולר לבנייה ולשיפוץ כבישים בארה"ב, ולדברי קריימר זה אומר ביקוש גבוה לאספלט. המניה מזנקת בכ-7% במסחר שלפני הפתיחה למחיר של 21.9 דולר.

אי.סי.איי תיסחר על רקע הקמת מרכז פיתוח בהודו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully