וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שמונה שנים אושרו תקנות שימנעו את זיהום המים מקווי דלק

שרון קדמי

12.12.2005 / 15:38

חברות הדלק יחויבו לסמן את קווי הדלק באופן ברור, לדווח על דליפות ולבצע בדיקה של אטימות של צנרת הדלק; כל שנה דולפים לפחות 900,000 ליטר של דלק ומסכנים את מקורות המים



ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את התקנות למניעת זיהום מים מקווי דלק. מטרת התקנות להקטין את הסיכון של דליפות דלק מקווי דלק ועל ידי כך למנוע מפגעים ומטרדים.



התקנות יחייבו בין השאר את בעלי חברות הדלק, קצא"א, פי גלילות, תעשיות נפט ועוד לסמן את קווי הדלק באופן ברור כך שמקרים כמו שהתרחשו בעבר שטרקטורים פגעו בקווי דלק לא יישנו.



החברות יהיו מחויבות לדווח למשרד לאיכות הסביבה, לנציבות המים, לספקי המים ולרשויות המקומיות על דליפות של דלק ויהיו מחויבות לבצע בדיקה של אטימות של צנרת הדלק, שהיא אחד הגורמים המזהמים ביותר כיום.



לדברי עו"ד שירלי שלומיוק בבאי מעמותת אדם טבע ודין, "אישור התקנות היום נעשה לאחר סחבת שנמשכה כשמונה שנים בנושא. הסחבת נגרמה בגלל חילוקי דעות בין נציבות המים לבין המשרד לאיכות הסביבה בעניין חלוקת סמכויות ביניהם. מדובר בתקנות שיש להן השלכה ברורה על בריאותו של הציבור ועל שמירת איכות הסביבה".



ההידרולוג שמעון צוק מאט"ד ציין, כי "בישראל יש כיום 13,000 ק"מ של קווי דלק ובכל שנה לפחות 900,000 ליטר של דלק דולפים ומסכנים את מקורות המים. ליטר אחד של דלק עשוי לזהם מיליון ליטר של מים. התקנות יקטינו את הסיכון של זיהום מקורות המים עקב דליפות דלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully