וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביגדור קלנר: אורדן בוחנת רכישת מפעל פלדה גדול באירופה ביחד עם שותף בינ"ל

שרון שפורר

12.12.2005 / 17:10

כך נודע ל-TheMarker; יו"ר אורדן מקבוצת שרפ"ק: החברה מתכוונת להשקיע 3-2 מיליון דולר בהשלמת הבנייה ובפתיחה; מדובר ברכישה הראשונה שלה בחו"ל ובכניסה ראשונה לענף הפלדה



חברת - זרוע ההשקעות של קבוצת שרם פודים קלנר (דרך חברת לידר) בוחנת רכישת מפעל פלדה גדול באירופה. מדובר במפעל חדש לגמרי, שטרם נפתח ואשר הינו בעל כושר יצור של 15 אלף טון פלדה לשנה. המוכרת הינה חברה שנקלעה לקשיים ואורדן מתכוונת להשקיע 3-2 מיליון דולר כדי להשלים את הבנייה ולפתוח את המפעל. החברה גם שוקלת את ביצוע הרכישה ביחד עם שותף בינ"ל. כך סיפר ל-TheMarker יו"ר החברה, אביגדור קלנר.



מדובר ברכישה הראשונה של אורדן בחו"ל ולמעשה גם בכניסה ראשונה לענף יצור הפלדה, בעוד שהיום החברה מייצרת פלדות מיוחדות המשמשות לטנק המרכבה.



אורדן אינה מתעסקת רק בפלדה, זו מהווה רק כ-15% מפעילותה. החברה מחזיקה בבעלות מלאה גם באורלייט מילניום, העוסקת בייצור ארונות סעף, ומחזיקה בין השאר גם בבזק, באיטונג ובכרמית העוסקות במוצרי פיתוח ובנייה (כ-21% מכלל המכירות), באוניברקול ובנירלט (כ-56%) בכל אחת, דרכן היא עוסקת בצבעים ובמוצרי אטימה (32% מהכנסותיה), דרך אלוני (87%) בתחום מוצרי הגמר לבנייה (23% מכלל הפעילות). בנוסף, יש לה אחזוקת בחברות סייקל (15%), העוסקת בפיתוח ושיווק טכנולוגיה לייצור גרעין חכם מחומרים ממוחזרים בעלויות נמוכות, EER (כ-20%), לה טכנולוגיה לטיפול בפסולת מוצקה ובפלסמטק (6%) דרכה היא עוסקת במחקר פיתוח ויישום תהליך לערבוב וחימום סגסוגות ברזליות ואל ברזליות.



קלנר אופטימי באשר לפעילויותיה השונות של החברה: איטונג, הוא סבור, תהיה הספקית הגדולה בישראל של בלוקים מבודדים, אם תהיה רגיעה ביטחונית. בנוסף, עלייה בפעילות הבנייה למגורים ולמסחר יכולה להגדיל את הרווח של אורדן גם ל-30 מיליון שקל. לדברי קלנר, אמנם מורגשת התעוררות מאסיווית במו"מ לעסקות למגורים, אך חלקן יתחיל להשפיע ב-2006 והעיקר ב-2007, אז תחל להערכתו הגאות בענף חומרי הבנייה.



קלנר חוזה, בתחום הצבעים, מכירות של 280 מיליון שקל לנירלט ב-2005, ועל האחזקות באלוני הוא אומר: "גמרנו את הטרן אראונד של החברה, לאחר שלוש שנות הפסדים".



כל אלו אינם המקור היחיד לאופטימיות של קלנר. באורדן חתמו באפריל על מזכר הבנות עם חברת דוראטק האמריקנית, העוסקת בכילוי אשפה רדיואקטיווית, לשת"פ בפרויקטים בינ"ל תוך שימוש בטכנולוגיה של EER כולל בפרויקט צ'רנוביל. באורדן מצפים לאישורו של ההסכם וקלנר מקווה שהחוזה ייחתם כבר במחצית הראשונה של 2006.



שווייה של אורדן בשוק עומד כיום על כ-291 מיליון שקל - לאחר שזינקה בכ-30% מאז תחילתה של 2005. שווי השוק של החברה גבוה במעט מהונה העצמי, למעלה מ-100 מיליון שקל, נכון לסוף הרבעון השלישי של 2005. חברת ההשקעות הציגה בתשעת החודשים הראשונים של השנה שיפור ניכר בעסקיה. הכנסותיה זינקו ל-627 מיליון שקל מ-588 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, והרווח הנקי שלה זינק פי 7 בערך לכ-21 מיליון שקל. החברה אף הציגה בתקופה זו מעבר לתזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של כ-14 מיליון שקל, אל מול תזרימים שליליים בתקופה המקבילה אשתקד, וב-2004 כולה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully