וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט פסל את משפט ההתביעה הפדרלי הראשון נגד מרק בשל פרשת ויוקס: המושבעים לא הצליחו להגיע להסכמה

TheMarker

12.12.2005 / 18:08

שתי תביעות בבתי משפט של מדינות בארה"ב הסתיימו עד כה, והניבו תוצאות הפוכות; מרק הביעה אכזבה מההחלטה



שופט בארה"ב פסל את משפט התביעה הפדרלי הראשון שהוגש נגד יצרנית התרופות מרק (סימול MRK) ומשכך הכאבים ויוקס.



חבר המושבעים במשפט, אשר מנה תשעה חברים, לא הצליח להחליט האם ויוקס תרמה למותו מהתקף לב של מטופל בן 53 מפלורידה שנטל את התרופה במשך חודש בשנת 2001. חבר המושבעים דן בסוגיה במשך 18 שעות על פני שלושה ימים.



השופט המחוזי אלדון פלון אמר כי ידון עם עורכי הדין של הצדדים בימים הקרובים כדי לקבוע תאריך לתחילתו של משפט חדש.



מרק הביעה אכזבה מהחלטת השופט. במסחר בוול סטריט מאבדת כעת מניית מרק 2%.



מרק עומדת זה שנה במרכזה של שערוריית ויוקס, לאחר שבספטמבר 2004 הסירה מהמדפים את משכך הכאבים בעקבות מחקר שהראה כי התרופה מכפילה את הסיכון להתקפי לב. בעקבות הפרשה, הוגשו נגד מרק כ-7,000 תביעות הקשורות לתרופה.



שני משפטי תביעות נגד מרק בגין ויוקס שהוגשו בבתי משפט של מדינות בארה"ב ואשר כבר הסתיימו, הניבו תוצאות הפוכות. בחודש אוגוסט פסק חבר מושבעים בטקסס כי על מרק לשלם פיצויים של 253 מיליון דולר לבני משפחתו של תושב המדינה שמת לאחר שנטל ויוקס במשך שמונה חודשים.



עם זאת, בחודש נובמבר פסק חבר מושבעים בניו ג'רזי כי אדם ממדינת איידהו ששרד התקף לב לאחר שנטל את התרופה לסירוגין במשך חודשיים, אינו זכאי לפיצוי כלשהו וכי מרק אינה נושאת באחריות להתקף הלב שממנו סבל.



המשפט שעל פסילתו הוחלט היום היה ראשון שנערך בבית משפט פדרלי. בנוסף לו דנים כעת בתי משפט פדרליים בשלוש תביעות נוספות נגד מרק.



בשבוע שעבר נכתב במאמר המערכת של כתב העת הרפואי "ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין" כי
מחקר קליני, שנערך בשנת 2000 במימון מרק, התעלם משלושה מטופלים שסבלו מהתקפי לב בעקבות משכך הכאבים ויוקס.



עורכי המחקר אף העלימו נתונים קליניים נוספים בטרם פירסמו את המאמר בשנת 2000 בכתב העת היוקרתי. הממצאים מעלים שאלות לגבי אמיתות הנתונים שנכללו במחקר שמימנה מרק, נכתב במאמר המערכת שפורסם בג'ורנל.



המחקר, שפורסם יותר משנה לאחר שמינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אישר לשיווק את ויוקס, נועד לבדוק אם התרופה עדיפה על פני תרופות מתחרות.



מרק מסרה בתגובה כי מקרי התקפי הלב שהושמטו מהמחקר "לא שינו באופן ניכר את מסקנותיו". כמו כן, טענה החברה כי אי הכללת המקרים נבעה מכך שהם אירעו בתום התקופה שהקיף המחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully