וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות במניות המדיה וירידות במגזר הנפט; בורסת לונדון איבדה 0.3%

TheMarker

12.12.2005 / 19:29

סגירה חיובית בפרנקפורט ובפאריס; ויוונדי יוניברסל עלתה יותר מ-3% בעקבות מו"מ למיזוג פעילות הטלוויזיה בתשלום של שני ערוצים; טוטאל איבדה 1.2% לאחר פיצוץ במתקן נפט שלה באנגליה אתמול



בורסות אירופה נסגרו במגמה מעורבת על רקע עליות במגזר המדיה עקב ציפיות למיזוג בתחום הטלוויזיה בתשלום מחד, וירידות במגזר הנפט מאידך. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.3%; בורסת פרנקפורט עלתה ב-0.4%; בורסת פאריס הוסיפה 0.3%. מדד יורופירסט 300 נסגר בירידה של 0.1%, לאחר שבמהלך המסחר רשם שיא של 44 חודשים.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסחרים כעת במחיר של 60.3 דולר לחבית, עלייה של 1.5%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



ענקית המדיה הצרפתית ויוונדי יוניברסל מסרה, כי היא מנהלת שיחות עם ערוצי הטלוויזיה הצרפתיים TF1 ו-M6 בנוגע למיזוג אפשרי בין פעילות הטלוויזיה בתשלום שלהן. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. מניית ויוונדי עלתה ב-3.2%; מניית TF1 (סימול TFFP.PA) זינקה ב-8%; מניית M6 (סימול MMTP.PA) עלתה ב-3.9%.



BP, חברת הנפט הגדולה ביבשת, עשויה לעמוד בפני אישומים פליליים בעקבות פיצוץ שאירע השנה בבית זיקוק של החברה בטקסס שגרם למותם של 15 עובדים. משרד העבודה האמריקאי העביר את התיק לטיפולו של משרד המשפטים האמריקאי, אשר יידרש כעת להחליט האם להגיש אישומים נגד ענקית הנפט. מניית BP ירדה ב-1.5%.



ענקית הנפט הצרפתית טוטאל ירדה ב-1.2% בעקבות פיצוץ שאירע אתמול במתקני נפט שבבעלותה כ-40 ק"מ צפונית ללונדון באנגליה. לפי ההערכות משטרת בריטניה מדובר בתאונה.



עליות נרשמו במגזר השבבים: ST מיקרו הוסיפה 1.2%; פיליפס עלתה ב-1.3%; אינפיניון הוסיפה 0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully