וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט עולה על רקע התקררות מזג האוויר בארה"ב; אופ"ק שוקל קיצוץ התפוקה

TheMarker

12.12.2005 / 20:11

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסחרים במחיר של 60.4 דולר לחבית, עלייה של1.7%, בבורסת הסחורות של ניו יורק



מחיר הנפט בניו יורק עולה על רקע התקררות מזג האוויר בארה"ב והודעת ארגון אופ"ק, כי ישקול קיצוץ בתפוקתו כבר בחודש הבא.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסחרים במחיר של 60.4 דולר לחבית, עלייה של 1.01 דולר או 1.7%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



ארגון אופ"ק, האחראי על 40% מאספקת הנפט העולמית, החליט היום להותיר את תפוקתו הרשמית ברמתה הנוכחית של 28 מיליון חביות נפט ליום - קרוב לשיא של 25 שנים - כדי להימנע מ"הפחדת" השווקים, לנוכח התקררות מזג האוויר בצפון אמריקה ואירופה. תפוקת הנפט בפועל של מדינות אופ"ק עומדת כעת על 30 מיליון חביות ליום.



עם זאת העריך אופ"ק היום, כי ייתכן שמכסות התפוקה של המדינות החברות בו יקוצצו בפגישה הבאה של שרי הנפט של הארגון, בסוף חודש ינואר, על רקע ירידה בביקוש.



"ככל שנתקרב לרבעון השני של שנת 2006, ייתכן שתידרש פעולה מסוג שונה כדי לשמור על יציבות השווקים", אמר שר הנפט של ערב הסעודית - יצרנית הנפט הגדולה באופ"ק - עלי אל נעימי. "בפגישה הנוכחית הותרנו את התפוקה ללא שינוי", הוסיף.



נשיא אופ"ק, שייח אחמד אל-סבאח, המשמש גם כשר הנפט של כוויית, אמר כי רמת מחירים של 50 דולר לחבית נפט לא תפגע בכלכלה העולמית. מכירות הנפט של מדינות המזרח התיכון צפויות להגיע השנה ל-400 מיליארד דולר, לעומת כ-100 מיליארד דולר בשנת 1999, לפי נתוני קרן המטבע הבינ"ל.



הביקוש להסקה באזור צפון מזרח ארה"ב, האחראי על 80% מצריכת הנפט להסקה בארה"ב, צפוי להיות גבוה ב-13% מהרגיל בשבוע הקרוב, העריכה היום חברת Weather Derivatives.



מחיר הנפט הגולמי רשם שיא של כל הזמנים - 70.85 דולר לחבית - ב-30 באוגוסט, יום לאחר פגיעתה של סופת ההוריקן קתרינה בדרום ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully