וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרבית הקרקעות סביב סכנין יישארו במועצת משגב

ג'קי ח'ורי

12.12.2005 / 21:25

ועדת במשרד הפנים ממליצה: לסכנין יועברו רק 1,700 דונם מתוך כ-9,000 שביקשה, ואזור התעשייה יוקם במשגב; יו"ר הוועדה ניסח את מצע "ישראל ביתנו"; השטח לתושב במשגב פי 36 מבסכנין



ועדת הגבולות במשרד הפנים דחתה את רוב בקשותיה של עיריית סכנין להגדלת שטח השיפוט שלה על חשבון המועצה האזורית משגב. שטח השיפוט לנפש במשגב גדול פי 36 מבסכנין. ואולם ועדת הגבולות הורתה להעביר לסכנין רק 1,700 דונם משטח השיפוט של משגב, מתוך כ-9,000 דונם שתבעה העירייה.



בנוסף החליטה הוועדה כי אזור התעשייה שיוקם באזור ייכלל בשטח מועצת משגב, ולא בשטח העיר סכנין. כיום קיים בסכנין אזור תעשייה קטן ומפגר. העירייה ביקשה להקים אזור תעשייה נוסף, שיניב לה הכנסות מארנונה, ואולם הוועדה דחתה את בקשתה, והמליצה לקבל את הצעת משגב להקים אזור תעשייה בשטחי מועצת משגב בניהול משותף, ולצדו קמפוס רב תרבותי.



את הוועדה, בראשות הפרופ' גדעון ביגר, מינה שר הפנים לשעבר, אברהם פורז. היא דנה בעניין במשך יותר משנה, וקיימה סיורים באזור ומפגשים עם נציגי שתי הרשויות. לפי ההמלצות, עיקר ההרחבה (1242 דונם) תהיה בצד הצפוני-מזרחי של סכנין, בשטח המוכר בשם "תל מורסאן". בצפון המליצה הוועדה להעביר לתחום סכנין 380 דונם; ובדרום 63 דונם, שישמשו להרחבת מתחם בית הספר המקיף ושטח נוסף הצמוד לגדר מפעל רפא"ל. לו התקבלה תביעת סכנין, היה שטח שיפוטה מוכפל. מועצת משגב ביקשה להסתפק 400 דונם בלבד לסכנין.



במשגב כ-15 אלף תושבים, במצפים יהודיים ובכפרים בדוויים, ושטח השיפוט של מועצה משתרע על 210 אלף דונם. בעיר סכנין לעומתה מתגוררים 25 אלף תושבים, ושטח השיפוט שלה הוא 9,700 דונם בלבד, מהם 4,400 דונם בנויים הכלולים בתוכנית המתאר. בעיר שורר מחסור ניכר בקרקע לבנייה לזוגות צעירים. מעיריית סכנין נמסר, כי עם קום המדינה היו כ-100 אלף דונם קרקע בבעלות תושבי סכנין, וכ-70% משטחים אלו ופקעו. לפי בדיקת קבוצת "סיכוי במשגב", עוד בסוף שנות ה70- החזיקו תושבי סכנין ב-68 אלף דונם.



ראש המועצה האזורית משגב, ארז קרייזלר, הביע שביעות רצון מהחלטות הוועדה, אימצו לדבריו את עמדת משגב כמעט במלואה. קרייזלר הגדיר את ההמלצות כהוגנים ומאוזנים. לדבריו, המועצה תפעל כדי לקדם את החזון של אזור תעשייה משותף וקמפוס רב תרבותי עם סכנין.



בסכנין הגיבו בזעם על ההמלצות. דובר העירייה האשים את הוועדה ב"התעלמות טוטאלית ממתן פתרונות למצוקה של סכנין, שחיה במצור". ראש העיר, עו"ד מוחמד בשיר, טען שהוועדה פעלה מתוך שיקולים לא אובייקטיוויים, וחלק מחבריה לא הסכימו להקשיב כלל לעמדת סכנין, אך שזו התבססה על בדיקה מעמיקה של צורכי העיר. בעיריית סכנין אף כעסו על כך שההמלצות נמסרו למועצת משגב, בעוד הם שמעו עליהן רק בעקבות פניית "הארץ".



בסכנין תובעים מראש הממשלה, המחזיק בתיק הפנים, ומשמעון פרס, המועמד להמשיך לעסוק בפיתוח הגליל בממשלתו, שלא לקבל את ההמלצות, ולפעול ל"תיקון העוול ההיסטורי לסכנין". מועצת העירייה תכנס ישיבה דחופה לדיון בהמלצות.



במשרד הפנים אישרו כי הוועדה הגישה את המלצותיה, אך ציינו כי ההמלצות טרם הוגשו למנכ"ל וטרם זכו לאישורו של השר הממונה. במשרד הפנים העריכו, כי שרון עשוי לדחות את ההכרעה בסוגיה עד לאחר הבחירות וכינון הממשלה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully