וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אלון USA טיפסה כ-7%

עומרי כהן

12.12.2005 / 23:24

טבע התממשה בירידה של כ-2%. אלביט הדמיה הוסיפה 4.3% לאחר פרסום הדו"חות. אלווריון הוסיפה 6.5%. נאסד"ק עלה 0.2%

הבנק הפדרלי המרכזי יעלה מחר בפעם ה-13 ברציפות את הריבית בארה"ב בשיעור של 0.25% לרמה של 4.25%, כך מאמינים היום בוול סטריט בוודאות מלאה. אולם, בשוק יש המצפים לשמוע מהפד טון מעט שונה בהתייחסו לאיומי האינפלציה, אשר יסמן לראשונה מזה זמן רב, את האפשרות לסיום קרוב של גל העלאות הריבית בארה"ב.

עם זאת, עלייה של כ-3.2% במחירי הנפט הגולמי הקשתה היום על המשך המגמה החיובית בוול סטריט, ומדדי המניות נותרו קרוב לרמותיהם מסוף השבוע שעבר. מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% ל-2,260 נקודות ומדד דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-10,767 נקודות. מחירה של חבית נפט גולמי עלה ב-1.91 דולרים ל-61.3 דולר, לאחר ששרי אופ"ק החליטו שלא להגדיל את קצב שאיבת הנפט במדינות הארגון. הארגון אף ציין, כי ייתכן שמכסות התפוקה יקוצצו בסוף ינואר, על רקע ירידה בביקוש.

בתל אביב התקיימה אתמול ועידת המשקיעים של תמיר פישמן ו-TheMarker, במסגרתה הציגו חברות רבות בפני קברניטי שוק ההון הישראלי את פעילותן הנוכחית ואת תוכניותיהן לעתיד. בקרב חברות אלו נכללו גם חברות דואליות, אשר מניותיהן נסחרות גם בוול סטריט וכמה מהן נסחרו היום במגמה חיובית כשברקע מהדהדים הדברים שנאמרו בכנס. על רשימה זו ניתן למנות את אלווריון (6.5%), כור (5.5%), תפרון (6.6%), איתוראן (1.4%) ואלרון (2%).

אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר דיווחה על ירידה של 13% ברווחיה ברבעון השלישי לרמה של 79 מיליון שקל. אולם ציינה, כי בתוצאות הרבעון נכללו רק חלק מההכנסות בגין שלב א' של עסקת קלפייר, שבמסגרתה מכרה אלביט ארבעה מרכזי קניות בפולין. החברה הרוויחה 320 מיליון שקל בשלב א' של עסקת קלפייר, מהם 172 מיליון שקל השתקפו ברבעון השלישי והיתרה תוכר בתוצאות הרבעון הרביעי ובמהלך השנה הבאה. בסך הכל, העסקה על כל שלביה תתרום לרווח של בין 500 ל-550 מיליון שקל. מניית אלביט הדמיה עלתה ב-4.3% ל-15.9 דולר.

אלביט מערכות קיבלה הזמנות בהיקף של 33.6 מיליון דולר לאספקת משקפות תרמיות למארינס האמריקאי והמניה הגיבה בעלייה של 3.8% ל-24.4 דולר. ההזמנות יסופקו במהלך השנתיים הקרובות. לעסקה פוטנציאל מכירות כולל בהיקף של 250 מיליון דולר.

טבע איבדה 1.5% ל-43.8 דולר, לאחר שטיפסה בערב שבת לשיא חדש.

סיליקום הוסיפה 5.5% ל-7.3 דולרים, לאחר שדיווחה על קבלת הזמנה שנייה לכרטיסי מעקף מאחת מחברות אבטחת המידע הגודלות בעולם. עד כה מכרה סיליקום לחברה זו כרטיסי מעקף בהיקף כספי של 200 אלף דולר. כעת קיבלה החברה אינדיקציות מאותו לקוח על הזמנות בשווי של 2 מיליון דולר לשנה הקרובה.

קמטק תספק מערכות בדיקה אופטיות נוספות ליצרנית השבבים האירופית STM בהיקף של 1.3 מיליון דולר. קמטק תכיר בהכנסות מהעסקה ברבעון הנוכחי וברבעון הבא. מניית קמטק עלתה היום ב-0.2% ל-4.3 דולרים והשלימה זינוק של כ-53% מאז פירסמה החברה באמצע נובמבר את תחזיותיה לרבעון הרביעי ולשנה הבאה.

קומברס השלימה את רכישת חטיבת שירותי הטלקום של CSG, שתרחיב את שירותי הבילינג של קומברס גם לתחום הפוסט פייד (תשלום בדיעבד - כמו למשל חשבון חודשי המשולם לאחר השימוש) ותהפוך אותה למתחרה ישירה של אמדוקס. מניית קומברס עלתה ב-0.3% ל-27.9 דולר. ג'ים קריימר, מומחה ההשקעות של CNBC, ציין בסוף השבוע בתוכניתו "כסף משוגע", כי אלון USA (סימול: ALJ) היא הגרועה ביותר מבין מניות בתי הזיקוק, אך המליץ עליה כתוצאה מעסקי האספלט של החברה. בקיץ החליט הקונגרס להקצות כמעט 300 מיליארד דולר לבנייה ולשיפוץ כבישים בארה"ב, ולדברי קריימר זה אומר ביקוש גבוה לאספלט. קריימר המליץ למשקיעים לקנות את מניית אלון USA ולמכור אותה רק במחיר של 26 דולר. המניה מגיבה בעלייה של 7.4% ל-22 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully