וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר איבד 2.8% ב-3 שבועות ושערו נקבע על 4.60 ש'

טל לוי

13.12.2005 / 15:39

איתן אדמוני: "הנחישות ומהירות הפעולה של נגיד בנק ישראל הוכיחו לשוק שהוא מדבר ביזנס"


השקל מתחזק: רק לפני שלושה שבועות רשם הדולר שיא של כ-4.74 שקלים ומאז הוא מצוי במגמת ירידה בלתי פוסקת. גם היום הוסיף הדולר להיחלש, אם כי בשיעור קל של 0.043% כך ששערו היציג נקבע על 4.606 שקלים. מגמה דומה נרשמת גם ביורו שרק לפני שלושה שבועות נסחר ברמה של 5.58 שקלים, ואילו היום איבד היורו 0.214% ושערו נקבע על 5.488 שקלים - ירידה של כ-1.65% תוך כשלושה שבועות.

הליש"ט הבריטית הוסיפה 0.13% ושערה נקבע על 8.137 שקלים ובסך הכל הוסיף סל המטבעות שיעור של של 0.03% ושערו נקבע על 5.10 שקלים.

"הדולר פותח את הבוקר בעלייה מתונה וזאת דווקא על רקע היחלשותו של הדולר בעולם נגד היורו", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק ירושלים, איתן אדמוני. "עם זאת, שוקי המט"ח מצפים היום להכרזה על גובה הריבית במשק האמריקאי, אשר צפויה לעלות ב-0.25% ל-4.25%".

ואולם, אדמוני מסביר כי חשיבות ההודעה היום אינה דווקא בהעלאת הריבית הצפויה, אלא בעיקר בהסבר שיספק הפדרל ריזרב. "בשנה וחצי האחרונות, הפד הוסיף משפט קבוע בסוף הסקירה, שדיבר על קצב העלאת ריבית מדוד", אומר אדמוני. "יחד עם זאת, נשמעים קולות שקוראים לבחון מחדש את מדיניות העלאת הריבית ולכן המשקיעים מצפים לראות אם ישונה המשפט הנ"ל, או שמא יישאר ללא שינוי ויאותת על המשך העלאת ריבית".

ובישראל, אומר אדמוני, "העלאת הריבית של נגיד בנק ישראל עשתה את שלה, ובגדול. הנגיד עשה חסד עם השקל, תוך שהוא מראה לשוק שהוא כאן כדי לדבר ביזנס ולחתוך עניינים בצורה מהירה ועניינית".

ומה בעתיד? אדמוני מציין כי השקל צפוי לשמור על חוסן מסוים בטווח הארוך וכי לאחר הרבעון הראשון, תחול בארה"ב מגמת יציבות בריבית ואולי אפילו התחלה של ירידה מתונה. "פער הריבית עדיין ישחק לטובת השקל ואם המצב הבטחוני יהיה טוב, נוכל לראות כסף זר נכנס לישראל ומחזק את השקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully