וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מגמה מעורבת בבורסות; חברות הנפט הובילו את טוקיו לעליות ונתונים כלכליים עוררו חשש בהונג קונג

מיכל רמתי

13.12.2005 / 9:32

הונג קונג יורדת ב-0.6% לאחר פרסום נתון של צמיחה חדה מהצפוי בתפוקה התעשייתית בסין שהובילו לחששות מירידת מחירים; חברת הנפט היפאנית אינפקס עלתה ב-3.8%



מגמה מעורבת נרשמה במדדים באסיה היום כאשר חברות הנפט הובילו את העליות בטוקיו על רקע העלייה במחירי הנפט. טוקיו וסיאול עלו ב-0.3%; הונג קונג יורדת ב-0.6% לאחר שעלייה חדה מהצפוי בתפוקה התעשייתית של סין עוררה חששות מירידת מחירים והצטמצמות ברווחיות היצרניות.



התפוקה התעשייתית של סין עלתה בנובמבר ב-16.6% - העלייה החדה ביותר זה 5 חודשים, וחדה גם מתחזיות הכלכלנים. התפוקה התעשייתית במפעלים הגיעה בנובמבר לשיא של 659 מיליארד יואן (82 מיליארד דולר), כך דיווחה לשכת הסטטיסטיקה הסינית. ייצור המכוניות זינק ב-21.6% והוביל את העלייה החדה. הגידול בתפוקה התעשייתית מעורר חששות לגידול במלאים וירידות במחירי המוצרים.



הבנק הפדרלי צפוי להעלות את הריבית בארצות הברית ב-0.25% לרמה של 4.25% בפגישתו ביום שלישי, זו הפעם ה-13 מאז יוני 2004. עם זאת, הציפיות להמשך העלאות ריבית הולכות ופוחתות, כך נראה מסקרים וממסחר בשוקי החוזים. לפי הערכת 12 מתוך 22 סוחרי איגרות חוב ראשיים, הבנק ירמוז בהודעת הריבית שלו השבוע, כי יפסיק להעלות את הריבית בטווח הנראה לעין. לפי תחזית סוחרי איגרות החוב, תגיע הריבית לשיא במחצית 2006, ברמה של 4.75%, ושם היא תיעצר.



מחיר הנפט הגולמי בניו יורק נסגר אמש בשיא של חמישה שבועות על רקע התקררות מזג האוויר בארה"ב והודעת ארגון אופ"ק, כי ישקול קיצוץ בתפוקתו כבר בחודש הבא. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו אתמול במחיר של 61.3 דולר לחבית, עלייה של 1.91 דולרים או 3.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. כעת נסחרים החוזים למסירה בינואר בירידה של 0.4% למחיר 61.05 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק.



ארגון אופ"ק, האחראי על 40% מאספקת הנפט העולמית, החליט אתמול להותיר את תפוקתו הרשמית ברמתה הנוכחית של 28 מיליון חביות נפט ליום - קרוב לשיא של 25 שנים - כדי להימנע מ"הפחדת" השווקים, לנוכח התקררות מזג האוויר בצפון אמריקה ואירופה. תפוקת הנפט בפועל של מדינות אופ"ק עומדת כעת על 30 מיליון חביות ליום. עם זאת העריך אופ"ק היום, כי ייתכן שמכסות התפוקה של המדינות החברות בו יקוצצו בפגישה הבאה של שרי הנפט של הארגון, בסוף חודש ינואר, על רקע ירידה בביקוש.



חברות הנפט רשמו עליות על רקע מחירי הנפט ששבו לעלות. אינפקס, חברת חיפוש הנפט הגדולה ביפאן, עלתה ב-3.8%. פטרוצ'יינה הסינית עולה ב-0.8% בהונג קונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully