וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית: מתעלמים מהמשתמשים בקביעת התעריפים החדשים

שרון קדמי

13.12.2005 / 10:59

לדברי יו"ר האיגוד גד שפר, הוועדה הממשלתית שהוקמה לקביעת מבנה התעריפים החדש בנמלים דנה בנושא כבר חודשים ארוכים, אך איש לא התייעץ עם המשתמשים בהובלה הימית



הוועדה הממשלתית שהוקמה לקביעת מבנה התעריפים החדש בנמלים, מתעלמת מהנושאים העיקריים בנטל - המשתמשים בהובלה הימית. כך, לדברי יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה הימית, גד שפר. הוועדה דנה כבר חודשים ארוכים במבנה התעריפים בנמלים והיא עתידה להגיש את מסקנותיה בחודש הבא, אך עד כה איש לא התייעץ עם המשתמשים בהובלה הימית, היצואנים והיבואנים.



שיעור אגרות הרציף, הסווארות והסבלות הנגבה כיום בנמלי ישראל, לדברי שפר, הוא נושא לביקורת כבר שנים רבות. "התעריפים יכולים לשמש כלי חיוני לקיום התחרות בין הנמלים, אם המבנה החדש אכן יענה על הצרכים ויאפשר מאבק על לקוחות הנמל, על ידי שימוש בגובה התעריפים כתמרוץ ללקוחות. בענף מביעים חשש כי קביעת מבנה חדש לתעריפים, בלא התייעצות עם הלקוחות השונים של הנמלים ובלא בנייה זהירה בשלבים, תפגע ברבים מהמשתמשים בנמלים. מדובר בענף הבנוי על חוזים ארוכי טווח", אמר.



שפר ציין, כי באין מידע על עבודת הוועדה - המשתמשים בהובלה הימית מקווים כי בכוונת הוועדה לקבוע תעריפים שיהוו תעריפי מקסימום - וכך יתאפשר לנמלים להתחרות על הלקוחות על ידי הוזלת עלויות. היצואנים חוששים כי על פי השמועה, ההצעות המתגבשות בוועדה יביאו לתוספת עלות של מאות מיליוני שקלים ויגרמו לזעזוע בסחר החוץ של ישראל.



בשבוע הבא, יקים איגוד המשתמשים בהובלה ימית יום עיון בנושא התחרות בין נמלי ישראל. לדברי שפר, באיגוד רואים ביום עיון זה הזדמנות אחרונה, ולמעשה גם ראשונה - שבה יוכלו המשתמשים וגורמי הספנות האחרים - להשמיע את דברם בנושא.



ממשרד האוצר המרכז את הנושא, נמסר בתגובה כי לא התקבלה כל החלטה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully