וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן ישראלי לא סובל מפחד גבהים: "השוק יניב תשואה חיובית גם ב-2006 אם תימשך הצמיחה בעולם ובישראל"

עומר שרביט

13.12.2005 / 11:08

ישראלי, אנליסט כלל פיננסים בטוחה, מעריך כי רווחי ההון של הבנקים הורידו את המכפילים ל-2006 בתל אביב לרמה של 12.5; לדבריו, שנה אחרי הבחירות, באופן מסורתי, הבורסה עולה בכמעט 45%



יקר או לא יקר - זו השאלה ששואלים המשקיעים בבורסה ערב השנה החדשה, לאחר שלוש שנים של תשואה חיובית בשוק המניות. האם הבורסה תניב תשואה חיובית שנה רביעית ברציפות? האנליסט רן ישראלי מכלל פיננסים בטוחה מעריך כי אם קצב הצמיחה העולמי יימשך, במקביל להמשך מגמת הצמיחה שצפויה בישראל, תוך גידול ברווחי החברות הבורסאיות - גם ב-2006 תציג הבורסה תשואה חיובית.



ישראלי אומר כי מצד אחד, הצפי להמשך העליות נתמך במכפילים האטרקטיוויים בתל אביב ובעובדה שבאופן מסורתי, שוק המניות מניב תשואה חיובית אחרי הבחירות. באופן היסטורי, שלושה חודשים לאחר הבחירות, מדדי המניות מניבים תשואה של כ-9% ושנה לאחר הבחירות, התשואה הממוצעת בשוק קרובה ל-45%.



מצד אחר, השיפור במכפילי הרווח נגזר מרווחי הון חד פעמיים של הבנקים. באשר לבחירות, הרי שהן נערכות בשיא של כל הזמנים בשוק המניות. ישראלי מציין כי באופן סמלי מדד תל אביב 25 טיפס ב-25% מתחילת השנה ועמו עלה גם מכפיל הרווח הנקי של החברות התפעולית ל-15, מרמה של 13 לפני כחצי שנה.



עדכון תחזיות הרווח של החברות ובעיקר של הבנקים, הוריד את המכפילים הצפויים ל-2006 לרמה של 12.5. לדברי ישראלי, רמה זו דומה למכפילים בשווקים המתעוררים האחרים ואטרקטיווית ביחס למדינות המפותחות.



"השווקים המתעוררים ובכללם אפריקה, המזרח התיכון ומזרח אירופה, עלו השנה בשיעורים חדים. התשואה הנוכחית שלהם אמנם עשויה להרתיע את המשקיעים, אולם מידת המתאם לשווקים המפותחים ירדה לאחרונה, לכן השווקים המתעוררים עדיין אטרקטיוויים להשקעה", מסכם ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully