וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורית סלינג'ר, מנכ"ל מעלות: "מי שלא רצה דירוג מאיתנו הצטרף לליגת הנעלבים והלך לחפש אותו במקום אחר"

אסף רותם

13.12.2005 / 11:32

חברת הדירוג מעלות מסכמת שנה עמוסה במיוחד בדירוגים ובגיוסים ומוכנה לכניסת פיץ': "יש מקום לשלוש חברות דירוג - זו מחמאה לשוק הישראלי"



חברת הדירוג מעלות סיכמה היום שנה עמוסה במיוחד בדירוגים ובגיוסים. "מערכת האשראי החוץ בנקאי תמשיך לצמוח ותלמד לחיות גם עם זו הבנקאית", אמרה דורית סלינג'ר, מנכ"ל מעלות.



את 2005 הגדירה סלינג'ר כ"שנת האג"ח", שהיתה "שנה שבה שומשו הגיוסים להוזלת עלויות המימון ושיפור מבנה החוב". התחזית ל-2006 חיובית, לפחות בכל הנוגע להמשך הגיוסים.



סלינג'ר ציינה כי "הרבה כסף מחפש השקעות ולאחר שיפור המצב הפיננסי, חברות יגייסו כסף למטרות צמיחה. סביבת הריבית עדיין נמוכה, וריבית של כ-5% נכונה לחברות בשביל גיוסים חוץ בנקאיים".



נקודה חשובה נוספת ב-2006, לפי מעלות, תהיה ההמצאה מחדש של פורמטים פעילים בשוק ההון, קרי הבנקים וכניסתם לתחום הביטוח, חברות הביטוח שמנהלות כיום חלק גדול במיוחד של כספי הציבור - והאינטראקציה בינהם.



בנוסף, ציינה סלינג'ר, כי "מערכת הבנקאות משנה את חשיבתה: מ'לשבת' על חובות, היא עברה למכור אותם. נתיבים היתה סמן ראשוני לאיגוח. לא כל החסמים הוסרו, אך אני מעריכה שכבר בתחילת 2006 נראה איגוח בנקאי בפורמטים שונים".



עוד בתחזית לשנה הבאה, גידול בשיעור הנפקות בדירוג BBB, כניסתןוהקמתן של קרנות נדל"ן (REIT), גידול בתחרות האפיקים הפנסיוניים וקרנות הנאמנות, וגידול בהשקעות בחו"ל. בנוסף, יגדל מימון חברות בעלות אחריות חברתית סביבתית, שהתחיל בגיוס ההון של משען.



היקף הגיוסים - וחשש מהדירוג המשתמע - לווה גם בעליית מדרגה בהתחייבויות שאותן נטלו על עצמם הגופים המגייסים. תחכום המשקיעים הביא להפנמת האחריות מצדם של התאגידים, כאשר הניצנים היו כ-20 חברות שנטלו עליהן מגבלות פיננסיות וולונטריות במסמכי האג"ח, כגון הגבלת המינוף ועסקות עם בעלי עניין. "גם קריסת Car&Go האמריקאית, הציפה לפני השטח את הצורך בפרמטרים חדשים בנאמנויות ובהתחייבויות המגייסים", אמרה סלינג'ר.



לאורך כל מסיבת העיתונאים, דאגה סלינג'ר לשזור עקיצות מדודות מול מתחרתה של מעלות, מידרוג. אולם בכל הקשור למספר הגיוסים, עדיין אין מה להשוות בין השתיים. מנתוני החברה עולה כי מתוך כ-49 מיליארד שקל שגויסו באג"ח (ישירות ורשומות לרצף), מעלות דירגה באופן בלעדי 39 מיליארד שקל, לעומת 2.9 מיליארד שקל שדירגה מידרוג. כ-7 מיליארד שקל נוספים דורגו על ידי שתי החברות.



לאחרונה נודע כי חברת דירוג נוספת נמצאת בדרכה לישראל - פיץ'. מעלות שידרה כי היא מוכנה לכניסת פיץ': "יש מקום לשלוש חברות דירוג, כמו במקומות רבים בעולם. זו מחמאה לשוק הישראלי ואנחנו מרגישים נוח עם היתרון הברור שלנו - אנחנו כבר כאן".



כאשר נשאלה אם מעלות אינה רכה מדי מול החברות שאותן היא מסקרת, נדרכה סלינג'ר וענתה: "חבל שאין עמנו נציגים מחברות שדירגנו, שימחישו כמה נוקשים אנחנו. מי שלא רצה את הדירוג שלנו הצטרף לליגת הנעלבים והלך לחפש דירוג במקום אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully