וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה ללאומי ושות': לאומי מממן את האשראי של איירפורט סיטי ומחזיק בחברה אך חברת החיתום שלו לא שותפה בהנפקה

נתן שבע

13.12.2005 / 12:40

לאומי ושות' היה שותף לניסיון ההנפקה הכושל הקודם של החברה בקיץ שעבר; הנפקת איירפורט סיטי עשויה להתבצע בינואר לפי שווי של 120 מיליון דולר



עוד מכה לחברת החיתום של לאומי ושות'. הנפקת איירפורט סיטי על ידי יואל צפויה לצאת בשבועות הקרובים אל הדרך, לאחר שבסיבוב הקודם בקיץ האחרון ההנפקה נכשלה. עיון קצר ברשימת החתמים שמלווים את ההנפקה הכוללת את אייפקס חיתום, כלל פיננסים חיתום ולידר הנפקות מראה כי דווקא לאומי ושות' בהובלתו של מאיר דלאל, נעדרת מרשימת החתמים.



נראה כי דווקא הנפקה כמו זו של איירפורט צפויה להיות בכיסו של לאומי ושות', שכן הבנק שהוא מייצג מחזיק בכמה כובעים בחברה זו. ראשית, בנק לאומי מחזיק כ-12.5% מהחברה, ובאופציה להגדלת חלקו, כדי שלא ידולל במקרה של הנפקת מניות. שנית, בנק לאומי הוא גם המממן היחידי של איירפורט, והוא העמיד לרשותה הלוואת בהיקף של כמעט חצי מיליארד שקל.



למעשה, לאומי ושות' היה החתם שהיה אמור להוביל את הנפקת איירפוט בגילגולה הוקדם, לפני כשנה. אלא שהנפקה זו כשלה, ויתכן כי חיצי האשמה בכישלון המהלך כוונו גם ללאומי ושות'. בכל מקרה מדובר בהנפקת ענק יחסית - שתשקף לחברה המונפקת שווי של כ-120 מיליון דולר לערך, הרבה מעבר לשוויין של החברות האחרונות שניסו להנפיק בשוק בשבועות האחרונים כמו רשת משקפי השמש אירוקה.



מדובר ככל הנראה במכה יוקרתית נוספת ללאומי ושות' שנאלצה לבטל לאחרונה את הנפקת יצרנית הבדים אבגול. הנפקת אבגול נדחתה מספר פעמים, ועל אף הורדה של עשרות אחוזים משווייה לצורך ההנפקה, לא הצליחה למשוך משקיעים, שהעדיפו להסתכל על מצבה הפיננסי הלא מעודד ערב הגיוס מהציבור.



איירפורט סיטי נמצא בבעלות (80%) קבוצת יואל, הנשלטת בעקיפין על ידי קובי מימון. ככל הידוע, רשום הפרויקט במאזני יואל לפי עלות של כ-20 מיליון דולר בלבד. המשמעות היא שאם תצא הפעם ההנפקה אל הפועל, היא תניב ליואל רווחי הון ענקים, בגובה של עשרות מיליוני דולרים.



במסגרת ההנפקה תנסה איירפורט לגייס כ-60 מיליון שקל בהנפקה שתכלול בעיקר מניות. הפרויקט של איירפורט כולל שטחים להשכרה ולמכירה של מבנים להיי-טק, מסחר, אחסנה ומלונאות, בכניסה המזרחית לנתב"ג. בנוסף, החברה בונה גם מרכז קונגרסים בהיקף של 6,000 מ"ר, שאמור להיות הגדול בישראל ומרכז מסחרי בהיקף של 7,000 מ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully