וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת יעניק לקווי זהב רישיון מפעיל פנים ארצי שמתבסס על טכנולוגיה שלא קיבלה את אישורו

ערן גבאי

13.12.2005 / 12:35

זו הסיבה שהחברה תקבל תחילה רישיון שלא יכלול מתן שירותי טלפוניה ב-VOB; במשרד התקשורת מתכוונים לאמץ מדיניות בנושא ה-VOB התואמת את הטיוטה שכבר פורסמה



קווי זהב צפויה לקבל בשבוע הקרוב רישיון מפ"א (מפעיל פנים ארצי), שלא יכלול מתן שירותי טלפוניה ב-VOB. זאת, כדי להימנע ממצב אבסורדי בו משרד התקשורת מעניק רישיון מפעיל פנים ארצי לחברה שצפויה לעשות שימוש בטכנולוגיה שטרם קיבלה את אישור המשרד.



ה-Voice Over Broadband - VOB - מאפשר לחברות תקשורת לספק שירות טלפוני על גבי אינטרנט מהיר כאמצעי נוסף ליצירת תחרות בבזק. שירותי ה-VOD לא יאושרו לקווי זהב כשירות מסחרי, אך בחודשים האחרונים מקיימת החברה ניסוי שיווקי בהעברת טלפוניה ב-VOB, והרישיון לניסוי יסתיים בסוף 2005. עד כה, טרם הגישה קווי זהב בקשה להאריך את משך הניסוי, אך ההערכה היא שבקשה שכזו תונח על שולחן מנכ"ל משרד התקשורת, לאור הקשיים שליוו את תחילת הניסוי בחיבור לרשת בזק.



מדיניות המשרד בכל הקשור ל-VOB מגובשת בימים אלה. השחקנים החדשים בשוק הטלפוניה הפנים ארצית מבקשים לעשות בה שימוש, אך זו חייבת לקבל את אישור שר התקשורת. על כן, כל עוד לא קיים שר במשרה מלאה, ההערכה היא שהרישיונות לא יינתנו.



נודע כי במשרד התקשורת מתכוונים לאמץ מדיניות בנושא ה-VOB, התואמת את הטיוטה שכבר פורסמה, כך שבזק וכל חברה בת שלה יהיו רשאיות לספק את השירות רק בעתיד, ולא לפני שבזק תאבד 15% משוק השיחות המקומיות בקווים נייחים. החלטה זו אמורה להיבחן גם בנובמבר 2006 ובנובמבר 2007. כמו כן, ספקי השירות לא יצטרכו להעביר דמי קישור גומלין בגין המעבר בין הרשתות.



במקביל, לפני כחודש הגישה קווי זהב בקשה למשרד התקשורת לעריכת ניסוי שיווקי בטכנולוגיית WIMAX במספר אזורים בארץ, ובעלות של מאות אלפי דולרים. בכך היא הצטרפה לחברת ברק, שביקשה לקיים ניסוי דומה עוד קודם. הטכנולוגיה מאפשרת אספקת רוחב פס אלחוטי גבוה, בפרישה של עשרות קילומטרים ובעלויות נמוכות יחסית. זו הסיבה שחברות השיחות הבינלאומיות בוחנות אפשרות לעשות בה שימוש נוח יותר בפרישת קווי התמסורת שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully