וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזר האנרגיה עולה על רקע עליית מחירי הנפט; פארטי גיימינג ואמפייר אונליין יורדות בכ-5%

מיכל רמתי

13.12.2005 / 12:51

הירידה במגזר ההימורים המקוונים בלונדון - על רקע הורדת המלצה של ליהמן ברדרס למניית פארטי גיימינג; המדדים האירופיים כמעט ללא שינוי בציפייה להחלטת הריבית בארה"ב היום



המדדים האירופיים כמעט ללא שינוי בציפייה להחלטה לגבי הריבית בארה"ב היום; במגזר הנפט נרשמות עליות, על רקע העלייה במחירי הנפט; לונדון עולה ב-0.1%; פרנקפורט יורדת ב-0.1%; פאריס בירידה קלה, אך כמעט ללא שינוי.



בפגישתו ביום שלישי, הבנק הפדרלי צפוי להעלות את הריבית בארצות הברית ב-0.25%, לרמה של 4.25%, זו הפעם ה-13 מאז יוני 2004. עם זאת, הציפיות להמשך העלאות ריבית הולכות ופוחתות - כך נראה מסקרים וממסחר בשוקי החוזים. לפי הערכת 12 מתוך 22 סוחרי איגרות חוב ראשיים, הבנק ירמוז בהודעת הריבית שלו השבוע, כי יפסיק להעלות את הריבית בטווח הנראה לעין. לפי תחזית הסוחרים, תגיע הריבית לשיא במחצית 2006 - ברמה של 4.75% - ושם תיעצר.



מחיר הנפט הגולמי בניו יורק נסגר אמש בשיא של חמישה שבועות על רקע התקררות מזג האוויר בארה"ב והודעת ארגון אופ"ק, כי ישקול קיצוץ בתפוקתו כבר בחודש הבא. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו אתמול במחיר של 61.3 דולר לחבית - עלייה של 1.91 דולרים או 3.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. כעת נסחרים החוזים למסירה בינואר בירידה של 0.3% - למחיר של 61.13 דולר לחבית - במסחר האלקטרוני בניו יורק.



סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) העלתה היום את תחזיתה לצמיחה בביקוש לנפט ב-2006. הסוכנות העלתה את תחזית הביקוש בשנה הבאה ב-7.8%, ל-85.18 מיליון חביות ביום. מדובר ב-1.79 מיליון חביות יותר לעומת הביקוש לנפט השנה. לדברי הסוכנות, אופ"ק תיאלץ להפיק 28.5 מיליון חביות ביום על מנת לעמוד בביקוש כזה.



מגזר האנרגיה התחזק על רקע העליות במחיר הנפט: בריטיש פטרוליאום (סימול BP.L) עולה ב-0.8%; רויאל דאץ'-של (סימול RDSA.L) עולה ב-0.6%; טוטאל (סימול FP.PA) עולה ב-0.8%.



סימנס הגרמנית (סימול SIE.DE) עולה ב1.8% לאחר שדויטשה בנק העלה את המלצתו למניה מ"החזק" ל"קנייה", והעלה את מחיר היעד של המניה ב-31% ל-85 יורו. דויטשה בנק נימק את ההחלטה בהערכה כי סימנס תנפיק או תמכור את חטיבת התקשורת וחטיבת שירותי המיחשוב, ותתמקד בתחום התעשייתי, הרווחי יותר.



חברת ההימורים באינטרנט פארטי גיימינג (סימול PRTY.L) יורדת ב-5%, לאחר שליהמן ברדרס הוריד את המלצתו למניה מ"ממשקל יתר" ל"משקל חסר". מניות פארטי גיימינג עלו עד כה ברבעון ב-48%. אמפייר אונליין (סימול EOL.L) של נעם לניר יורדת ב-5.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully