וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד ראש עיריית קרית שמונה בגין עבירות שוחד ומימון בחירות

אלי אשכנזי

13.12.2005 / 13:24

חיים ברביבאי הצטרף לאחרונה לקדימה; מואשם בהפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות על חוק הבחירות לרשויות המקומיות בשל קשרים בלתי חוקיים לכאורה עם תורמים



מאת אלי אשכנזי ומזל מועלם



פרקליט המדינה, ערן שנדר, אישר היום להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש עיריית קרית שמונה, חיים ברביבאי, שהצטרף לאחרונה לתנועת "קדימה", בגין ביצוע עבירות שוחד, הפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות על חוק הבחירות לרשויות המקומיות - מימון בחירות.



טיוטת כתב האישום נוגעת לפעילותו של ברביבאי בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו ב-2003. ברביבאי שכיהן כראש העיר מ-1997 נאלץ בבחירות אלהלהתמודד בסיבוב שני, לאחר שבסיבוב הראשון לראשות עיריית קריית שמונה התברר כי הוא ויריבו, הרב נסים מלכה, לא זכו ב-40% מקולות הבוחרים, הנדרשים לזכות בראשות העיר.



מהטיוטה עולה כי בשלב זה ברביבאי וסיעת הליכוד בראשותו התקשו להחזיר חובות לבתי דפוס בעיר שסיפקו להם שירותים בתקופת הבחירות. על פי האישומים הכלולים בטיוטה, פנה ברביבאי לקבלנים ואנשי עסקים שנזקקו לשירותיו כראש העיר וכראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בבקשות ואף בדרישות לקבל "תרומות" לקמפיין הבחירות שלו. זאת ביודעו כי כל סכומי שביקש, ואף קיבל בפועל, הינם מעל הסכום המירבי הקבוע בחוק הרשויות המקומיות - מימון בחירות.



בארבעה מתוך חמשת המקרים התקבלו התרומות מתאגידים שאינם מורשים לתרום על פי החוק, והקבלנים ואנשי העסקים שילמו לברביבאי סכומי כסף בסך כולל של עשרות אלפי שקלים. הכסף שימש את ברביבאי לפרעון החובות שחב לבתי הדפוס.



ברביבאי פעל בדרכים שונות על מנת להסוות את ביצוע המעשים, ובין היתר, סיכם עם כל הנוגעים בדבר כי הסכומים יירשמו כחוב פיקטיבי של אותם קבלנים ובעלי עסקים לבתי הדפוס. בנוסף הצהיר בעניין זה הצהרה כוזבת למבקר המדינה.



החקירה נוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה והחלה כבר לפני כשנה וחצי בעקבות תלונה שהגישו חברי מועצת העיר, יגאל בוזגלו ואלירן ביטון.



הליכוד מסר בתגובה לכוונה להגיש כתב אישום כי "תנועת קדימה הפכה לעיר מקלט לפוליטיקאים תחת אישומים. אנו מקווים שישארו בקדימה אנשים שיהיו פנויים לעבודה פרלמנטרית, כי כרגע נראה שכולם יהיו או שרים בממשלה או בבתי משפט".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully