וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה במדד ZEW לבטחון המשקיעים בגרמניה לשיא של שנתיים על רקע סימני התאוששות בכלכלה

סוכנויות הידיעות

13.12.2005 / 13:29

הצמיחה ביצוא מגרמניה על רקע היחלשות היורו, מובילה את ההתאוששות המסתמנת בכלכלת גרמניה ומעודדת עלייה בטחון המשקיעים; שיעור האבטלה הגבוה במדינה עדיין מכביד על הצמיחה



בטחון המשקיעים בגרמניה - הכלכלה הגדולה באירופה - עלה בדצמבר לשיא של שנתיים, על רקע סימנים להתאוששות בצמיחה הכלכלית במדינה. מדד ציפיות האנליסטים והמשקיעים המוסדיים עלה ל-61.6 נקודות בדצמבר, לעומת 38.7 בנובמבר, לפי מכון המחקר האירופי ZEW. תחזיות הכלכלנים היו ל-41 נקודות, לפי סקר כלכלנים של סוכנות הידיעות בלומברג.



היצוא מוביל את ההתאוששות המסתמנת בכלכלת גרמניה, כאשר חברות כמו יצרנית המכוניות ב.מ.וו נהנות מחולשת היורו, המאפשרת עלייה בביקוש מחוץ לגוש היורו. ירידת מחירי האנרגיה מאז השיאים שנרשמו באוגוסט, מקלה על הצרכנים ומאפשרת את הגדלת הצריכה הפרטית, ומקלה גם על היצרנים שיכולים לבצע יותר השקעות הון. הבנק המרכזי של אירופה (ECB), העלה החודש את שיעור הריבית בגוש היורו לראשונה זה 5 שנים.



עם זאת, שיעור האבטלה הגבוה בגרמניה - 11.5% - עדיין מכביד על הצמיחה הכלכלית. הצריכה הפרטית בגרמניה יורדת כבר 3 רבעונים, והמכירות הקמעוניות גם הן רושמות ירידה בשנים האחרונות. כוונתה של קאנצלר גרמניה, אנגלה מרקל - להגדיל את המע"מ מ-16% ל-19% - גם היא עשויה להכביד על הצריכה הפרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully