וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאנדטק נמצאת במשא ומתן על עסקות עם הבנקים הגדולים בישראל

שירלי יום-טוב

13.12.2005 / 14:16

הפעילות בישראל תרמה עד כה כרבע אחוז בלבד מכלל ההכנסות; נמצאת במגעים על הכנסת מערכת ניהול ובקרת נזילות תוך יומית, כחלק מרפורמה של בנק ישראל במערכת הסליקה



חברת הישראלית, המתמחה בפתרונות סליקה ועיבוד תשלומים אוטומטי למוסדות פיננסיים, דיווחה היום על כך שהיא נמצאת במגעים עם הבנקים המקומיים לגבי הכנסת מערכת ניהול ובקרת נזילות תוך יומית (GLM - Global PAYplus Liquidity Manager). ככל הנראה מדובר בארבעת הבנקים הגדולים - הפועלים, לאומי, דיסקונט ומזרחי. הבנקים הוציאו מכרזים לפני כחודש למערכת כמו זו של פאנדטק, כך שכרגע מדובר בשלב המשא ומתן.



ישראל מהווה כרבע אחוז בלבד מהכנסות פאנדטק, שהסתכמו ברבעון השלישי ב-19 מיליון דולר. המכרזים שפירסמו כעת הבנקים מהווים עבור פאנדטק הזדמנות לחדירה ראשונה אמיתי בישראל. באוגוסט האחרון אמר לנו ראובן בן מנחם, מנכ"ל פאנדטק, כי עד כה מכרה החברה מערכות מצומצמות לבנק לאומי והיתה במו"מ עם בנק גדול נוסף, ככל הנראה בנק הפועלים.



המכרזים של הבנקים מגיעים על רקע רפורמה כוללת במערכת התשלומים והסליקה בישראל. בנק ישראל החל בהקמת מסלקה תוך יומית (RTGS) אשר אמורה להיכנס לפעילות החל מ-2007. בפאנדטק ציינו כי כחלק מהיערכות הבנקים לשינויים ולרפורמות בתחום הסליקה והתשלומים, הם יצטרכו להצטייד במערכות לניהול נזילות תוך יומית שכן העברות מעל לסכום מסוים יתבצעו לאורך כל היום באמצעות מערכת ה-RTGS. מערכת כזו אמורה להבטיח ביצוע מהיר ואמין של תשלומים בכל רגע נתון, כלומר, הסליקה תבוצע ביום ביצוע העסקה. בנוסף, פיתוח מערכת RTGS יתאים את מערך התשלומים הקיים בישראל לסטנדרטים עולמיים.



בן-מנחם ציין כי "כחברה ישראלית, אנו בטוחים כי הבנקים ישראליים יוכלו להפיק תועלות מרובות מהידע ומהניסיון הרב שצברנו ברחבי העולם במשך השנים".



המוצרים של פאנדטק פונים לבנקים הגדולים, כך שבנקים בישראל נחשבים עבור החברה כלקוח קטן-בינוני. פאנדטק מכרה עד כה מערכות סליקה ועיבוד תשלומים לבנקים כמו HSBC, סיטיבנק, דויטשה בנק ו-ABN אמרו. על לקוחותיה נמנים גם בנקי ההשקעות UBS, מריל לינץ' וגולדמן סאקס.

פאנדטק, הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, דיווחה ברבעון השלישי על צמיחה של 35% בהכנסות מול הרבעון המקביל ל-19 מיליון דולר והכפלת הרווח הנקי ל-1.4 מיליון דולר. את 2005 החברה מקווה לסיים עם הכנסות של 74.5-74 מיליון דולר. שווי השוק של פאנדטק מסתכם ב-157 מיליון דולר בעקבות עלייה של 25% מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully