וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה תנפיק לראשונה אג"ח צמודות מדד; האג"ח יהיו צמודות למדד המחירים של גוש היורו

סוכנויות הידיעות

13.12.2005 / 15:05

בכך מצטרפת גרמניה למדינות אחרות באירופה - כמו צרפת, בריטניה ואיטליה - שכבר הנפיקו אג"ח צמודות מדד המאפשרות גידור מפני השחיקה בכוח הקניה; ההנפקה תתבצע על ידי בנקים



גרמניה תנפיק אג"ח צמודות למדד המחירים לצרכן לראשונה אי פעם. כך אמר גרהארד שלייף, מנהל סוכנות הפיננסים של המדינה. גרמניה תפנה לבנקים - צעד לא שגרתי בהנפקות אג"ח ממשלתיות - על מנת להנפיק ולהפיץ את האג"ח החדשות. בכך תצטרף גרמניה לבריטניה, צרפת, איטליה, שוודיה ויוון, שכבר הנפיקו אג"ח צמודות מדד, המגנות על המשקיעים מפני האצת האינפלציה.



אג"ח צמודות מדד מניבות תשואה נמוכה יותר לעומת אג"ח רגילות, אך כיוון שהן מותאמות לאינפלציה - הן מגדרות את ההשקעה מפני שחיקה בכוח הקנייה. לדברי שלייף, האג"ח יהיו צמודות לאינפלציה בגוש היורו, על מנת למשוך משקיעים בינלאומיים. מדד המחירים לצרכן בגוש היורו עלה ב-2.4% בנובמבר, לפי דו"ח של האיחוד האירופי שפורסם לפני שבועיים.



המחוקקים בגרמניה התירו לסוכנות הפיננסית להנפיק אג"ח צמודות מדד בתקציב הנוכחי. שלייף אמר כי הממשל נזקק לסיוע הבנקים בהנפקה, כיוון שאלה מכירים את קהל היעד של המשקיעים. כיום, ישנן אג"ח צמודות למדד המחירים של גוש היורו בשווי 169.7 מיליארד יורו (203 מיליארד דולר), לפי נתונים של ברקליס קפיטל.



הזדקנות האוכלוסיה מאלצת קרנות פנסיה וקופות גמל לקנות אג"ח לטווח רחוק יותר ויותר, ולהגן על שווי פירעון האג"ח מפני עליית מדד המחירים לצרכן. בגרמניה, שיעור האוכלוסיה בגיל הפרישה הוא השלישי בגובהו באירופה, ועולה על 18%. בגוש היורו, שיעור האוכלוסיה בגיל הפרישה הוא 17%, ואילו בעולם כולו - 7% מהאוכלוסיה עברו את גיל 65.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully